"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-02-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملي فوتبال تركيه سال 83 به ايران مي‌آيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
مدير روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: سفر سه روزه هيات اعزامي فدراسيون فوتبال به تركيه دستاوردهاي مثبتي را در پي داشت كه از جمله آن مي‌توان به انجام يك بازي دوستانه با تيم ملي فوتبال اين كشور در نيمه‌ي اول سال 83 اشاره كرد.
دكتر حسن غفاري در گفتگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه داد: اين سفر در پاسخ به حضور هيات ده نفره تركيه به ايران انجام گرفت. پيشنهاد اول ما در اين سفر حضور تيم ملي فوتبال تركيه در مسابقات جام LG بود كه به دليل حضور تيم ملي اين كشور در مسابقات مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني 2006، زمان آن به تاريخ ديگري موكول شد كه حداكثر در 6 ماه اول سال 83 و پس از بازيهاي تيمهاي ملي اميد و بزرگسالان كشورمان خواهد بود.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين، توافقات لازم در زمينه‌ي برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در زمينه‌ي داوري، مربيگري و مراودات باشگاهي به عمل آمد كه در اين راستا نمايندگاني از كشورمان در دوره‌هاي آموزشي تركيه شركت خواهند كرد.
دكتر غفاري خاطر نشان كرد: حدود 30 سال است كه نمايندگان فوتبال تركيه در ايران حضور نيافته‌اند لذا مسابقه‌اي نيز با آنها انجام نشده است اما اين سفر كه در ادامه برقراري ارتباطات دوستانه با فوتبال تركيه صورت گرفت در اصل شرايطي را فراهم مي‌آورد كه بيشتر به سود ما خواهد بود زيرا تركيه از لحاظ تشكيلاتي، ليگ فوتبال و رده ملي از ما جلوتر هستند و لذا در انجام هر چه بيشتر اين گونه مراودات، طرف منتفع شونده بيشتر خود ما خواهيم بود.
مدير روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال همچنين با اشاره به بازديد هيات ايراني از باشگاه‌هاي فنرباغچه، بشيكتاش و مركز تمرين تيم‌هاي ملي تركيه يادآور شد: هنگام بازديد از اين اماكن متوجه دلايل پيشرفت فوتبال تركيه شديم كه اعتبارات مالي مناسب نيز از جمله دلايل پيشرفت آنها تلقي مي‌شود.
وي افزود: به عنوان مثال باشگاه بشيكتاش از چهار زمين تمرين در كنار يكديگر برخوردار است كه علاوه بر آن خوابگاه و تمامي امكانات تفريحي لازم در اختيار بازيكنان قرار دارد. كمك‌هاي مناسب دولتي منجر به اجراي برنامه‌ريزي‌هاي مشخص آنها شده است كه از اين جمله مي‌توان به واگذاري استاديوم‌هاي فرسوده و بازسازي و بهره‌برداري از آنها توسط باشگاه‌ها اشاره كرد.
دكتر غفاري همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص اولويت بندي وزارت ورزش كشور و نگاه اين نهاد به فدراسيون‌هاي مختلف ورزشي گفت: وزارت ورزش تركيه تفاوت صد در صدي را بين فوتبال و ساير رشته‌ها قائل مي‌شود و فوتبال تنها فدراسيوني است كه تنها از لحاظ چارت سازمان تابع وزارت ورزش است ولي مستقلا عمل مي‌كند، گرچه در كشور ما نيز آزادي عمل فدراسيون فوتبال قابل توجه است ضمن اينكه حتي از طريق پرداخت ماليات، كمك‌هاي مالي قابل توجهي را نيز به وزارت ورزش آن كشور انجام مي‌دهد كه با توجه به وضع موجود و نوع نگرش به ورزش در داخل كشور، فكر نمي‌كنم هيچ گاه به سطح تركيه برسيم مگر اينكه تغيير نظر كلي دولت را در زمينه‌ي ورزش شاهد باشيم.
مدير روابط بين‌الملل فدراسيون، 80 درصد درآمد فدراسيون فوتبال تركيه را ناشي از دريافت حق پخش تلويزيوني مسابقات دانست كه خود به خود نيازهاي دولتي را كاملا برطرف مي‌سازد و تصريح كرد: متاسفانه فقدان اين قانون و عدم رعايت حق كپي رايت باعث شده است تا بسياري از اسپانسرهاي بزرگ، حمايت‌هاي مالي مورد نياز را از فوتبال انجام ندهند.
دكتر غفاري در پايان خاطر نشان كرد: برقراري هر چه بيشتر اين نوع ارتباطات باعث ارتقاي هر چه بيشتر فوتبال ايران خواهد شد ضمن اينكه زحمات سفير ايران در تركيه در جهت ايجاد اين ارتباط قابل تقدير است و در اولين گام حضور تيم ملي فوتبال تركيه و بزرگان فدراسيون فوتبال آن در كشورمان قابل تقدير است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملي فوتبال تركيه سال 83 به ايران مي‌آيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016