"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2004-02-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

استقلال 1 پرسپوليس 1، مجموعه گزارش ها و اظهارنظرها، ايسنا

ديدار تيمهاي پيروزي و استقلال، عکس از ايلنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
ديدار تيمهاي پيروزي و استقلال در چارچوب مسابقات هفته بيستم ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور با تساوي 1 بر 1 به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دو تيم پيروزي و استقلال در شرايطي به مصاف يكديگر رفتند كه ورزشگاه آزادي تهران شاهد حضور 90 هزار تماشاگر مشتاق بود و پيش از آغاز بازي نيز به مناسبت فرا رسيدن بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و اعياد سعيد قربان و غدير خم برنامه‌هاي مختلفي از سوي كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال انجام شد كه از جمله مي‌توان به تقدير و تشكر از پيشكسوتان دو تيم و سه تن از داوران سنوات گذشته‌ي اين تيم‌ها اشاره كرد.
تيم استقلال در ابتداي بازي با حملاتي كه به روي دروازه پيروزي تدارك ديد در دقيقه 3 مسابقه توسط داوود سيد عباسي و از روي يك پاس عمقي، دروازه ساشا ايليچ را باز كرد و از حريف سرخپوش خود جلو افتاد.
با به ثمر رسيدن اين گل زود هنگام تيم پرسپوليس براي لحظاتي انسجام تيمي خود را از دست داد. اما به تدريج توانست تا حدودي شرايط مطلوب خود را باز يابد و در دقيقه 5 بازي ضربه حامد كاويانپور توسط پرويز برومند راهي خارج شد. همچنين در دقيقه 9 بازي خانمحمدي يك موقعيت عالي را از درون محوطه جريمه استقلال از دست داد. در ادامه به تدريج بازي تعادل خود را پيدا كرد و حملات متعدد دو تيم در عمل راهي به دروازه‌ها نيافت. به شكلي كه دفاع پرتعداد استقلال به خوبي مهاجمين اندك پرسپوليس را مهار كرده بود.
در دقيقه 14 بازي بار ديگر پرسپوليس يك موقعيت مسلم گل را از دست داد و سهراب انتظاري در موقعيت تك به تك با برومند توپ را به اوت زد.
به هر شكل حملات پرسپوليس سرانجام در دقيقه 19 به ثمر رسيد و حامد كاويان پور از پشت محوطه هجده قدم با شوتي زيبا گل تساوي را به ثمر رساند. جدي ترين موقعيت استقلال در اين نيمه مربوط به دقيقه 31 و زماني مي‌شود كه توپ ارسالي به تيرك دروازه پرسپوليس اصابت كرد و راهي به دروازه نيافت.
هر دو تيم در پايان نيمه اول با تساوي 1 بر 1 راهي رختكن شدند.
دوتيم در نيمه دوم نيز بدون آنكه تغييري در تاكتيك و نفرات خود داشته باشند وارد زمين شدند.
نفوذ از كناره‌ها و ارسال توپهاي بلند بر روي دروازه‌ي استقلال كماكان تاكتيك مورد علاقه وينكو بگوويچ بود و در مقابل حركت در ميانه زمين و ارسال پاسهاي عمقي نيز در دستور كار تيم استقلال قرار داشت.
البته از دقيقه‌ي 55 بازي به بعد به نظر مي‌رسيد كه بازيكنان به نتيجه‌ي تساوي رضايت داده و بيشتر به زير توپ مي‌زدند.
از حوادث مهم اين نيمه مي‌توان به موقعيت عالي تيم استقلال در 75 اشاره كرد كه ساشا ايليچ در موقعيت تك به تك توپ را در اختيار گرفت.
همچنين با وجود اينكه در نيمه اول عملا هيچ كارت زردي از سوي داور به بازيكنان دو تيم نشان داده نشد اما در اين نيمه كاويانپور،‌ باهنر، ‌جمشيدي و خانمحمدي از پرسپوليس و نيكبخت واحدي از تيم استقلال با اخطار با داور روبرو شدند.
در دقيقه 82 اين مسابقه به دليل برخوردي كه بين عيسي ترائوره از پرسپوليس و محمد نوازي از استقلال رخ داد به دليل ضربه‌اي كه سيد عباسي به ترائوره زد نزديك بود بازي به جنجال كشيده شود كه با دخالت داور بازي كنترل شد.
از نكات قابل توجه در اين مسابقه اينكه تمامي نيمكت‌نشينان دو تيم از ابتداي نيمه دوم مشغول گرم كردن خود بودند و قلعه‌نويي و بگوويچ نيز تماما ايستاده بازي را دنبال كردند.
با پايان رقابتهاي هفته بيستم، تيم پاس با 39 امتياز كماكان در صدر جدول رده‌بندي قرار دارد و تيم‌هاي استقلال با 38 امتياز دوم و ذوب آهن با 33 در مكان سوم جاي دارد. تيم پيروزي با 32 امتياز در مكان چهارم قرار دارد.

در حاشيه:
ـ ساشا ايليچ، پيرواني، گل محمدي، باقري، خانمحمدي، جمشيدي، انتظاري، كاويان‌پور، محمدوند، باهنر و دايي در تركيب تيم پرسپوليس و برومند، خرمگاه، فكري، قرباني، صادقي، اكبري، سيد عباسي، عنايتي، سامره، نوازي و واحدي نيكبخت در تركيب استقلال به ميدان رفتند.
ـ كاظم رهبري، داوود حيدري و داوود نصيري سه داور پيشكسوتي بودند كه مورد تقدير و تشكر قرار گرفتند. ضمن اينكه مرتضي احمدي پيشكسوت بازيگري كشورمان نيز به دليل حضور در آبادان و بازي در يك فيلم سينمايي نتوانست در مراسم تجليل به عنوان بهترين تماشاگر حضور يابد.
ـ فرامرز ظلي، غلامحسين نوريان، پرويز ميرزاحسن و فريبرز اسماعيلي پيشكسوتان دو تيم بودند كه از آنان نيز تجليل به عمل آمد.
ـ پخش موسيقي و اجراي سرودهاي شاد قبل از آغاز مسابقه انجام شد.
ـ كماكان حضور افراد غير خبرنگار و متفرقه از نكات مشهود در جايگاه ويژه خبرنگاران مي‌باشد.
ـ در آغاز نيمه اول علي پروين مورد تشويق هواداران استقلال قرار گرفت.
ـ وضعيت چمن ورزشگاه بسيار مطلوب مي‌باشد و نظم كاملي در بين تماشاچيان حكمفرما است.
ـ بهرام شفيع مجري و گزارشگر قديمي سيماي جمهوري اسلامي ايران پس از مدتها به گزارشگري اين مسابقه پرداخت كه مورد تشويق حاضرين در ورزشگاه قرار گرفت.

نخستين نمايش متفاوت استقلال و پرسپوليس؛ سرعت بالاي بازي بزرگ

استقلال و پرسپوليس بار ديگر در ليگ برتر ايران با يكديگر روبرو شدند.
به گزارش ايسنا، شاگردان قلعه نويي اين بار با كمترين تغيير نسبت به ديدارهاي پيشين خود برابر حريف ديرينه تهراني قرار گرفتند.
«ثبات تيمي» امروز نكته‌اي بود كه سرمربي استقلال به آن توجه بيشتري داشت. پرسپوليس تحت تفكرات مربي نام آشناي كروات خود با آرايش هميشگي خود بويژه در خط مياني به ميدان رفت.
نكته بارز و متفاوت امروز تركيب قرمزهاي پايتخت، دويدن‌هاي بي‌امان حامد كاويانپور بود. اين بازيكن كه در ديدارهاي پيشين گروهش بيشتر در كارهاي دفاعي شركت مي‌كرد و فعاليت‌هاي ديدني چنداني نداشت امروز مركز ثقل حركت پرسپوليس بود. البته نبايد از حركت انفجاري جمشيدي نيز در سمت راست منطقه دفاعي استقلال غافل شد.
سرعت اين ديدار استقلال و پرسپوليس نسبت به ديدارهاي گذشته اين دو تيم و ساير ديدارهاي ليگ برتر ايران بي‌نظير بود.
مي‌توان خوشبين بود كه براي نخستين بار از تشكيل ليگ برتر ايران، نبرد استقلال و پرسپوليس بيگانه از احساسات كاذب، حالت حرفه‌يي به خود گرفته است. رد و بدل شدن ميانگين 7 و 8 پاس ميان بازيكنان دو تيم آماري باورنكردني بود.

وينكو بگوويچ: آنچه خواستم اجرا شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
وينكو بگوويچ گفت: بازيكنان دقيقا آنچه را كه گفته بودم در زمين پياده كردند و با وجود اينكه گل زود هنگامي را دريافت كرديم، اما با اجراي تدابير انديشيده شده بازي را به تساوي كشانديم.
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از ديدار با استقلا تهران در گفت‌وگوي كوتاهي به خبرنگار فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: در نيمه دوم نيز بازيكنان استقلال بازي بسته‌اي را به نمايش گذاشته كه خواه ناخواه باعث شد كه نتوانيم گلهاي بيشتري را به ثمر برسانيم.
وي در مورد قضاوت داور تركيه‌اي اين ديدار نيز گفت: داور در مجموع قضاوت قابل قبول داشت و تلاش كرد مسابقه را به خوبي در كنترل خود داشته باشد.

پنجعلي: يكي از بهتـرين ديـدارهـاي ايـن دو تيـم بـود

بازيكن سابق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: احتياج دو تيم به سه امتياز اين ديدار، موجب شد تا قدرت در كناره‌هاي زمين تقسيم شود.
محمد پنجعلي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اظهار داشت: داربي اين هفته بعد از داربي سال 56 كه پرسپوليس با نتيجه 3 بر صفر استقلال را شكست داد، يكي از بهترين بازيهاي اين دو تيم بود.
وي افزود: اينكه مسوولان دو تيم به تساوي رضايت داشته باشند، منطقي نيست، چرا كه تيم پرسپوليس به 3 امتياز نياز مبرمي داشت و اين نتيجه نمي‌تواند هيچگاه از پيش تعيين شده باشد.
پنجعلي با اشاره به موقعيت‌هاي بي‌شماري كه از سوي هر دو تيم بر روي دروازه‌ها ايجاد شد، اضافه كرد: با وجود اينكه هر دو تيم به 3 امتياز ديدار نياز مبرمي داشتند، بازي جوانمردانه‌اي را ارايه دادند البته كسب نتيجه‌اي به غير از تساوي نيز در نظر گرفتن تصميمات فني مربيان امكان‌پذير بود.
وي با تمجيد از بازي سرعتي دو تيم، خاطرنشان كرد: در ابتداي ديدار بازيكنان در پي خنثي كردن نقاط قوت حريف بودند تا بتوانند از نقاط ضعف آنها استفاده كنند به همين علت نيز بازي، بيشتر در كناره‌ها متمركز بود، به طوريكه حتي با دريافت گل زود هنگام، تيم پرسپوليس بازي را از دست نداد و تا آخر ديدار در درگيري‌ها شركت كرد.
پنجعلي گفت: معتقدم برتري تيمي بر تيم ديگر محسوس نبود و داور نيز به زيبايي بازي كمك مي‌كرد چرا كه سرعت بازي را نمي‌گرفت.
وي در پايان با تقدير از تماشاگران هر دو تيم، افزود: بايد از تماشاگراني كه به ايجاد نظم و آرامش در استاديوم كمك كردند قدرداني شود.

از «سامره» و «كاظميان» نمونه‌گيري به عمل آمد

پس از عدم موفقيت ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در نمونه‌گيري ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال اهواز، اين بار گروه اعزامي اين ستاد در بازي بزرگ امروز پايتخت از علي سامره و وحيد كاظميان نمونه‌گيري دوپينگ به عمل آورد.
دكتر علي طاهري سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ و دبير كميته‌ي برنامه‌ريزي و نظارت اين ستاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اين بار ستاد ملي مبارزه با دوپينگ، فعاليت‌هاي خود در عرصه‌ي فوتبال را با نمونه‌گيري از بازيكنان دو تيم استقلال و پرسپوليس به طور رسمي شروع كرد.
وي با اشاره به نحوه‌ي نمونه‌گيري دوپينگ از بازيكنان دو تيم خاطرنشان كرد: در بين دو نيمه ديدار با حضور نمايندگان دو تيم و نماينده‌ي فدراسيون فوتبال قرعه‌كشي بين بازيكنان دو تيم به عمل آمد كه در پايان مقرر شد بازيكنان شماره 9 هر دو تيم مورد نمونه‌گيري قرار گيرند. در اين راستا پس از اتمام ديدار دو بازيكن با نام‌هاي سامره و كاظميان در محل نمونه‌گيري دوپينگ حاضر شدند و اين فرايند به طور كامل انجام شد.
دكتر طاهري در مورد زمان جواب نتيجه‌ي تست دوپينگ بازيكنان استقلال و پرسپوليس گفت: اين نمونه‌گيري به يكي از آزمايشگاههاي معتبر جهان براي آناليز فرستاده مي‌شود و تا دو هفته‌ي آينده نتيجه‌ي آن مشخص خواهد شد.
سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ اظهار داشت: اين شروع فعاليت ستاد در فوتبال بود و از اين پس با هماهنگي مسوولان امر در ديگر ديدارهاي ليگ فوتبال براي انجام نمونه‌گيري حضور پيدا خواهيم كرد.

داور ترکيه اي مسابقه: از بازيكنان و تماشاگران سپاسگزارم

مصطفي چول‌جو گفت: زمانيكه يك بازي به نحوي قابل قبول پيش مي‌رود ديگر نيازي به نشان دادن كارت نيست.
داور تركيه‌اي ديدار تيم‌هاي پيروزي و استقلال در پايان اين مسابقه به خبرنگار فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: هر دو تيم با هدف انجام يك بازي جوانمردانه وارد ميدان شده بودند كه به عنوان داور اين مسابقه از آنها تشكر مي‌كنم و اطمينان دارم كه تماشاچيان نيز از اين مسابقه نيز لذت بردند.
وي ادامه داد: هر دو تيم فوق‌العاده بودند و برخي از اوقات بازي توپ و ميدان در اختيار پرسپوليس و در اوقات ديگر در اختيار تيم استقلال قرار داشت كه به معني انجام يك بازي پاياپاي است.
چول جو در خصوص حركت مشكوك به پنالتي نيكبخت كه درمحوطه جريمه پرسپوليس و خطا بر روي وي انجام شد، نيز گفت: از نظر من اين حركت خطا نبود و تنها بازيكنان برخوردي با يكديگر داشتند كه نمي‌توان آن را خطا محسوب كرد.
وي در پايان حضور در ايران و قضاوت اين مسابقه را مايه خرسندي خود دانست.

كارشناسان داوري: پنالتي استقلال سوخت؛ سيد عباسي بايد اخراج مي‌شد

پس از پايان ديدار تيمهاي استقلال و پيروزي سه تن از كارشناسان داوري در گفت وگو با ايسنا به ارزيابي قضاوت داور تركيه‌اي اين ديدار پرداختند.
به گزارش ايسنا، مصطفي مميز گفت: «مصطفي چولجو» داور ترك‌ بسيار خوب دويد و آوانتاژهاي بسيار خوبي هم داد.
وي بسيار خونسرد و با اعتماد به نفس سوت زد اگرچه در دقايق 12 به «كريم باقري» به علت خطا روي «فكري»، در دقيقه‌ي 15 به «نيكبخت» به علت خطا روي «گل محمدي»، دقيقه 19 به « نوازي» به علت خطا روي «حامد كاويانپور» بايد اخطار مي‌داد كه اين كار را نكرد.
بزرگترين اشتباه اين داور در دقيقه سي‌ام بر روي صحنه‌ي حركت «خان‌محمدي» روي «نيكبخت» بود كه مي‌توانست يك پنالتي صد در صد باشد و يك اخطار را نيز براي «خان‌محمدي» داشته باشد.
كمك داوران هم خوب بودند ولي در مورد حركت پنالتي «خان‌محمدي»، كمك داور دوم بايد به داور كمك مي‌كرد، ضمن آنكه بايد توپ «فكري» كه به دروازه شوت كرد و«پيرواني» آن را رد كرد، تنها كمك داور حق اظهار نظر دارد كه اين گل شد يا خير و حتي خود داور نيز كه در فاصله 6 متري بود بدون اظهار نظر كمك داور نمي تواند قضاوت درستي داشته باشد.
درنيمه دوم هردو تيم بسيار سريع بازي كردند. «مصطفي چول‌جو» داور بازي هم در اين نيمه دست به جيب شده و چهار بار به پرسپوليسي‌ها و يك با هم به نيكبخت اخطار داد.
در دقيقه هشتاد و دوم بازي يك برخورد تقريبا طبيعي بين «نوازي» و «ترائوره» بوجود آمد كه اگر داور مي‌خواست خيلي سخت‌گيري كند بايد به هر دو اخطار مي‌داد، اما عمل «سيد عباسي» در هول دادن «ترائوره» مي‌توانست اخراج داشته باشد كه داور حتي اخطار هم نداد و شايد بتوان گفت اين مورد هم ضعف نيمه دوم او بود.
رضا غياثي نيز در گفت و گويي با ايسنا گفت:«مصطفي چول‌جو» كه نامش در مطبوعات تركيه با تشخيص‌هاي غلط همراه است در اين بازي اگر بازي جنجال بر پا نكرد، فقط بخاطر تدارك‌ امنيتي مسوولين برگزاري مسابقات بود و گرنه چنين قضاوتي امكان هر گونه برخوردي را ممكن مي‌كرد.
وي درنيمه اول بايد 4 بار اخطاري مي‌داد، ولي ظاهرا با توصيه‌ي اطرافيانش اين كار را نكرد.
دردقيقه 30 بازي وقتي كه «خان‌محمدي» داخل محوطه جريمه روي «نيكبخت واحدي» از پشت مرتكب خطا ‌شد كه مي توانست يك پنالتي به نفع استقلال گرفته شود.
كمك‌هايش نيز خوب كار نكردند به حدي كه هر 4 آفسايد گرفته شده اشتباه بود.
غياثي افزود: عليرغم اينكه از سوي فيفا اعلام شده كه هيچ بازيكني نمي‌تواند با خودش اشيا تزييني داشته باشد و يا اينكه برابر قانون 4 بازي، دروازه‌بانان بايد لباسي بپوشند كه رنگي غير از لباس داور و كمك داور باشد اما هر دو دروازه‌بان پيراهن همرنگ داور داشتند كه اين اشكالات از عدم آگاهي اين داوران از قوانين داوري است.
غياثي معتقد است، اخطار داده شده به كاويانپور در دقيقه 53، اشتباه و اخطار دقيقه 55 به باهنر درست بود.
اين كارشناس داوري اظهار داشت: دقيقه 81 در حالي كه كمك داور به درستي اعلام اوت كرده بود داور توپ را بر خلاف نظر كمك داور به تيم پيروزي مي‌دهد و دقيقه‌ي 83 رفتار زشت «عيسي ترائوره» روي «نوازي» و پاسخ بد «نوازي » مي‌توانست اخطار داشته باشد و حتي سيد عباسي كه با دست به سينه‌ي «عيسي ترائوره» زد بايد اخراج مي‌شد.
كه در تمام اين صحنه‌ها اين داور مرتكب اشتباه شد.
همچنين نوذر رودنيل نيز به ايسنا گفت: در 45 دقيقه اول شاهد بازي بسيار خوبي از هر دو تيم نسبت به بازي‌هاي گذشته آنها بوديم. داور مسابقه «چول‌جو» خيلي خوب دويد و جايگيري خوبي داشت مهمترين صحنه اين بازي در دقيقه 29 بود كه «خان محمدي»، «نيكبخت» را در محوطه جريمه هول داد كه طبق قانون 12 مي‌بايست خطاي پنالتي اعلام مي‌كرد ولي داور از گرفتن خطا صرفنظر كرد.
اين كارشناس داوري افزود: در دقيقه 21 خطايي كه «اميرحسين صادقي» بر روي «كاويانپور» انجام داد به عنوان رفتار غير ورزشي بايد اخطار مي‌گرفت.
در دقيقه 26 خطائي كه «گل محمدي» انجام داد نقص قانون بود و بايد اخطار دريافت مي‌كرد.
در دقيقه 50 «محمود فكري» يك رفتار غير ورزشي داشت كه طبق قانون 12 بايد اخطار دريافت مي‌كرد.
در دقيقه 55 رفتار غير ورزشي كه «نوازي» انجام داد نيز اخطار داشت.
رود نيل معتقد است كه در دقيقه 61 اخطار به «نيكبخت» به دليل رفتار غير ورزشي صحيح بود كه دردقيقه 68 طبق قانون 12 خطاهاي ده گانه حركت «پيروز قرباني» روي «پژمان جمشيدي » بدليل خطاي شديد مي‌توانست پنالتي باشد.
«سيد عباسي» نيز به دليل خطاي بدون توپ روي «عيسي ترائوره» كه يك برخورد زننده بود بايد اخراج مي‌شد.
اگر از دو صحنه مهم‌ (پنالتي و اخراج سيد عباسي) بگذريم با قضاوتي كه چولجو انجام داد مي‌توان نمره قبولي به وي داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4214

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استقلال 1 پرسپوليس 1، مجموعه گزارش ها و اظهارنظرها، ايسنا' لينک داده اند.

استقلال 1 پرسپوليس 1، مجموعه گزارش ها و اظهارنظرها، ايسنا
http://khabarnameh.gooya.com/sports/archives/005714.php...
news
February 3, 2004 11:43 AM

Copyright: gooya.com 2016