"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2003-12-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علي پروين در گفت و گوي اختصاصي با ايلنا: حدقل يك سال بايد به مردم بم كمك كرد

علي پروين

تهران-خبرگزاري كار ايران
مي‌‏گريست و مي‌‏گفت:«هيچ‌‏وقت تا به اين حد از دست‌‏هاي خالي‌‏ام خجالت نكشيده بودم»
مي‌‏گفت: «دلم پر است و دستم خالي.چه مي‌‏توان كرد؟»
شكسته بود...همين سه روز. آه مي‌‏كشيد و چند كلام حرف و بعد باز هم آه...
مي‌‏گفت: «بگوييد، هر كاري از من برمي‌‏آيد انجام مي دهم. بگوييد:من كه عقلم به جايي قد نمي‌‏دهد، مانده‌‏ام درمانده. عكس‌‏ها هم همين‌‏طور جلوي چشمانم رژه مي‌‏روند» بعد سكوت بود و آه بود و ...
علي پروين هم رخت سياه به تن كرده و كمر همت بسته تا گوشه‌‏اي از اين بار مصيب را به دوش بكشد. او و همراهانش و شاگردانش در تيم آذربايجان.
علي پروين- مديرعامل باشگاه آذربايجان تهران-در گفت و گوي اختصاصي باخبرنگارخبرگزاري كار ايران،ايلنا، در خصوص زلزله ي اخير در شهرستان بم گفت:ما هم مثل تمام مردم خوب كشورمان پاي تلويزيون‌‏ نشسته‌‏ايم و اشك مي‌‏ريزيم. كاري از دستمان برنمي‌‏آيد.اميدوارم كه اين كار خوبي كه مردم ما هميشه در راه خير قدم اول را برمي‌‏دارند مقطعي نباشد بلكه به نظر من اين كمك بايد حداقل يك سال به طول انجامد تا مردم زلزله زده ي شهرستان بم بطور كامل سر و سامان بخشند.
وي افزود: با توجه به اينكه هفتاد تا هشتاد درصد از شهر بم تخريب شده و در آينده اين شهر نياز به بازسازي دارد و امكاناتي از قبيل مسكن، بيمارستان، مدرسه وغيره مي‌‏خواهند،نياز است كه مردم و مسوولان كمكشان مقطعي نباشد و بطور مداوم از هر طريقي كه ممكن است به مردم اين شهر كمك كنند.
پروين برگزاري بازي‌‏هاي دوستانه از طرف فدراسيون فوتبال در روز جمعه ي هفته ي جاري را حركتي مفيد و مثرثمر و ارزنده دانست و گفت:من از تمام مردم خوب كشور و ورزش دوستان مي‌‏خواهم روز جمعه همگي به ورزشگاه رفته و هر كمكي كه از دستشان برمي‌‏آيد و توانشان است،انجام دهند.
وي گفت:من هم فردا به نوبه ي خود در طرحي كه آقاي طالقاني ترتيب داده‌‏اند، شركت مي‌‏كنم.اين طرح كار قشنگي بود، ضمن اينكه باتوجه به نزديك شدن به روز 17 دي ، سالگرد جهان پهلوان تختي كه ما هميشه ايشان را الگوي خود مي‌‏دانيم.همان طور كه طالقاني گفته‌‏اند:"تختي هنوز زنده‌‏ است" و من به عنوان شاگرد اين پهلوان هر كار و كمكي كه از دستم بربيايد، انجام مي‌‏دهم.
پروين با بيان اينكه قصد دارد پس از حضور در مراسم زلزله زدگان اطلاعيه‌‏اي صادر كند، گفت: در نظر دارم پس از جلسه‌‏اي، يك روز را در محل كار خود براي كمك به زلزله زدگان مشخص كنم تا كمك‌‏هاي نقدي افراد خير را جمع آوري كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش كسوتان فوتبال بازي دوستانه‌‏اي را در اين ارتباط انجام خواهند داد يا خير، گفت: به نظر من طرح فدراسيون در خصوص برگزاري بازي‌‏هاي دوستانه خوب بوده و ما از اين حركت‌‏ ممنون هستيم و اگر ما هم يك بازي دوستانه بين پيشكسوتان برگزار كنيم، فكر مي‌‏كنم چندان جالب نباشد، بهترين كار حركتي بود كه فدراسيون فوتبال در اين خصوص انجام داد.
پروين افزود:من قصد داشتم طي چند روز آينده به بم بروم ولي چون مرتباً از طريق تلويزيون و راديو اعلام مي‌‏كنند كه مردم به اين شهر نروند، منصرف شدم، چون كه ما كاري از دستمان برنمي‌‏آيد. آنجا هم كه برويم، دست و پاگير خواهيم بود. با اين حال جا دارد كه من از مردم خوب كشورم و صدا و سيما كه طي اين چند روز تمام شبكه‌‏ها را در اختيار اين مردم زلزله زده گذاشته است و آخرين اخبار و تصاوير را به صحنه مي‌‏كشد را تشكر مي‌‏كنم. انشاء الله كه بتوانيم همه با كمك يكديگر مردم آسيب ديده را سر و سامان دهيم.
باشگاه آذربايجان ضمن تشكر از فدراسيون فوتبال جهت اجراي برنامه‌‏هاي دوستانه براي انجام هرگونه كمك و همياري به مصيبت زدگان اعلام آمادگي كرد و يك بار ديگر اين فاجعه ي ملي را به ملت ايران تسليت گفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2690

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي پروين در گفت و گوي اختصاصي با ايلنا: حدقل يك سال بايد به مردم بم كمك كرد' لينک داده اند.

اقدامات جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله‌زدگان شهر بم
ايسنا: تيم ستارگان ايران و ستارگان خارجي ليگ برتر روز سه شنبه در ورزشگاه آزادي به نفع زلزله زدگان بم به ميدان مي‌روند. به گزارش ايسنا، به هم...
BlogSports | Persian Sports Blog
December 28, 2003 11:43 PM

Copyright: gooya.com 2016