"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2003-12-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ايران خسته سه گل از كويت خورد، همشهري

تيم ملي، افتان و خيزان به كويت رسيد
ايران ِخسته سه گل از كويت خورد

نيکبخت واحدي (راست) در ديدار با کويت

گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران ديروز در ديداري دوستانه كه به مناسبت خداحافظي «بدرالحاجي» بازيكن تيم ملي كويت برگزار شد تن به شكستي سنگين و دور از انتظار در مقابل حريف داد. شكستي كه هضم آن در برابر تيمي جوان كه فقط «بشار عبدالله» را در پيشاني خط حمله خود داشت براي كمتر كسي قابل باور بود.
فدراسيون فوتبال ايران در شرايطي تن به سفر به كويت داد كه پذيرش اين سفر با گذشت پنج روز از آخرين بازي تيم ملي برابر لبنان در دور مقدماتي جام ملت ها و حضور بازيكنان در اوايل هفته در ليگ برتر با مخالفت مربيان تيم هاي باشگاهي و منتقدين مواجه شده بود. واقعيت آن كه ملي پوشان فوتبال ايران با وجود آغاز توفاني در بازي با كويت هرگز به لحاظ جسماني و روحي در شرايط خوبي نبودند و نبود انگيزه لازم باعث شد تا اين تيم نتواند در اندازه هاي واقعي فوتبال ايران ظاهر شود.
بعد از گرفتن چند كرنر پياپي و درخششي كه دروازه بان كويتي در شروع بازي روي ضربه سر نيكبخت واحدي از خود نشان داد نوبت به كويت و جوانانش رسيد كه با تجربه بشار عبدالله و روي سرعت اين مهاجم به تدريج خود را بر تيم ايران تحميل كنند. در روزي كه باز هم نبود گل محمدي در قلب دفاعي ايران كاملاً محسوس بود، تقي پور هرگز نتوانست جانشين مناسبي براي او محسوب شود. تقي پور در دقيقه ۲۷ با حركتي مبتديانه باعث توقف مهاجم كويتي شد كه «بشار عبدالله» از روي نقطه پنالتي به كويت برتري داد. بعد از گل، تيم جوان كويت از نظر روحي در شرايط مطلوب قرار گرفت و در حالي كه خط مياني ما كاملاً سردرگم عمل مي كرد بارها مهاجمان كويتي روي ضد حمله دروازه ايران را با خطر مواجه مي ساختند. كويتي ها ۶ دقيقه پس از گل اول روي ناهماهنگي دفاع ايران با بشار عبدالله به گل دوم رسيدند. مهاجم باتجربه كويتي با دريافت توپ از ميانه ميدان و جا گذاشتن تقي پور و در حالي كه كاملي مفرد در تعقيب او به زمين افتاد و نصرتي و اميرآبادي هم تنها نظاره گر فرار او بودند با ضربه اي زميني توپ را به قعر دروازه ايران فرستاد. تيم ايران در دقايق پاياني دو بار به سختي دروازه كويت را با نكونام و دايي تهديد كرد كه هر دو بار شهاب ناجي دروازه كويت شد.
تيم ايران نيمه دوم را با تغييراتي آغاز كرد. آمدن كاويانپور و وزيري هم نتوانست به تيم خسته و افتان ايران طراوت لازم را بخشد. كويت كه با ضد حمله همچنان در پي رسيدن به گلهاي بيشتر بود درست در دقيقه ۶۳ روي ضربه ايستگاهي وليد علي گل سوم را به ما تحميل كرد. بعد از دريافت سه گل، گل دقيقه ۷۵ كاپيتان دايي اندكي از غم بار شكست سنگين مقابل حريف كاست. تيم ايران با اين بازي ناهماهنگ و سردرگم نشان داد كه اصلاً در شرايط اين ديدار دوستانه قرار نداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1843

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران خسته سه گل از كويت خورد، همشهري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016