"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2003-11-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برگزاري نخستين بازي بين‌المللي فوتبال در افغانستان پس از 25 سال، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي
تيم ملي فوتبال افغانستان روز گذشته (يكشنبه) نخستين مسابقه‌ي بين‌المللي خانگي‌اش را پس از 25 سال، در مرحله‌ي مقدماتي جهان جهاني 2006 آلمان، در ورزشگاهي انجام داد كه حكومت طالبان پيش از اين از آن به عنوان محل اعدام شهروندان افغاني استفاده مي‌كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين بازي كه با حضور 2500 تماشاچي افغاني برگزار شد، با نتيجه‌ي دو بر صفر به نفع تيم ملي تركمنستان به پايان رسيد.
افغانستان مسابقه‌ي رفت خود با تركمنستان را نيز با نتيجه‌ي 11 بر صفر واگذار كرده بود و بازيكنان اين تيم خستگي ناشي از سفر 40 ساعته با اتوبوس به تركمنستان را علت اصلي باخت تيم‌شان اعلام كردند.
آخرين مسابقه‌ي رسمي فوتبال كه در افغانستان انجام شد، به سال 1979 و پيش از حمله‌ي شوروي به اين كشور باز مي‌گردد. حكومت طالبان كه در سال 1996 به قدرت رسيد، در ابتدا انجام بازي قوتبال را ممنوع كرد اما پس از مدتي اعلام كرد بازيكنان بايد با پوشيدن جوراب كامل، شلوار بلند و پيراهن آستين بلند در مسابقات شركت كنند و براي اقامه‌ي نماز مسابقه را نيمه كاره رها كنند.
تيم ملي فوتبال افغانستان در رده بندي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در ميان 203 كشور در رتبه‌ي 198 قرار دارد، اما نسبت به بازي‌هاي آسيايي در كره‌ي جنوبي كه طي سه مسابقه‌ 32 گل دريافت كرد، پيشرفت خوبي داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1604

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزاري نخستين بازي بين‌المللي فوتبال در افغانستان پس از 25 سال، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016