"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2003-11-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو ايوانكوويچ: ميل به پيروزي را در تيم حفظ خواهم كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
از كسب پيروزي برابر لبنان بسيار خرسندم زيرا اين پيروزي نقش بسيار مهمي در راه‌يابي ايران به مرحله‌ي نهايي مسابقات جام ملت‌هاي آسيا در چين ايفا مي‌كرد، لذا با انجام يك بازي برتر و كار تيمي بهتر و صرف تمامي توان خود،‌ عليرغم شرايط آب و هوايي نامطلوب لبنان، برابر اين تيم به برتري دست يافتيم.
برانكو ايوانكوويچ در گفتگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: البته، حتي كسب يك امتياز برابر لبنان، صعود ايران را به دور نهايي مسابقات در چين قطعي مي‌كرد ولي واقعيت اين است كه با انگيزه‌ي پيروزي مقابل اين تيم قرار گرفتيم و باعث حفظ اقتدار ايران در عرصه‌ي فوتبال آسيا شديم. البته مساله مهم در اختيار داشتن تمامي بازيكنان و تلاش آنها جهت برتري و ارتقا تيم بود كه ميل به برد را در تيم حفظ خواهم كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان ادامه داد: در شرايطي كه با سه گل از حريف خود پيش بوديم، چند فرصت غير جدي نصيب لبنان شد، آنها با انگيزه بالا و خوش‌بينانه مقابل ايران قرار گرفتند كه در اين بين حتي بازي خشن و بد اين تيم نيز نتوانست دليلي براي عدم كسب پيروزي به شمار آيد.
وي در توضيح اين ديدگاه كه تيم ملي در نيمه دوم مسابقات خود، عملكرد بهتر و هماهنگ‌تري را نشان داده است، گفت: با اين نظر موافق نيستم، به عنوان مثال فكر مي‌كنم در نيمه‌ي اول بازي با كره‌ي شمالي در پيونگ يانگ و لبنان در بيروت، بازي به مراتب بهتري را در مقايسه با نيمه‌ي دوم نشان داديم.
البته در بازي برگشت با كره‌ي شمالي، نيمه دوم عملكرد بهتري داشتيم كه اين بازي نيمه تمام ماند. واقعيت اين است كه شروع هر مسابقه با شرايط خاص خود همراه است كه ما نيز از ساير تيم‌ها مجزا نيستيم و در شرايطي كه حريف با تمامي انگيزه و قوا به مصاف ما مي‌آيد، بايد صبر كرد تا در زمان مناسب و هنگامي كه حريف از قالب اوليه خارج مي‌شود، وي را سر جاي خود نشاند. حتي در بازي با لبنان در نيمه اول 4 ـ 5 فرصت گل داشتيم كه در همان دقايق اوليه، فرصتي براي كريمي براي دستيابي به گل فراهم شد.
برانكو تصريح كرد: واقعا دشوار است كه از همان ابتداي بازي، بر تمامي حريفان غلبه كرده و بتوان چندين گل به ثمر رساند، ضمن اينكه تيم‌هايي كه برابر ايران قرار مي‌گيرند، با 120 درصد توان خود وارد ميدان مي‌شوند!
سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان، در ارزيابي از نقاط ضعف و قوت تيم ملي خاطر نشان كرد: نقاط ضعف به شكلي جدي وجود ندارد و تنها نكاتي بسيار جزيي قابل مشاهده است كه از طريق مسابقات تداركاتي بيشتر و انجام بازي‌هاي تمريني و هماهنگي بيشتر در اردوها و تمرينات قابل رفع است. اينك ملي پوشان در هر بازي بهتر از قبل ظاهر شده و خواسته‌هاي مربيان را بيشتر برآورده مي‌كنند. پروسه كنوني بايد طي شود و هر مسابقه نيز از شرايط خاص خود برخوردار است، ضمن اينكه از توجه شما به اين نكته كه تيم ملي به مراتب بهتر از دو سال قبل بازي مي‌كند نيز خوشحالم.
برانكو درباره گزارش AFC كه صحبت‌هايي به نقل از وي در سايت خبري كنفدراسيون فوتبال آسيا، بيان كرده بود، يادآور شد: من هرگز مصاحبه‌اي با AFC انجام نداده‌ام و چنين اظهاراتي مبني بر قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا و استفاده از نفرات جوان‌تر در بازي برگشت برابر لبنان را مطرح نكرده‌ام. البته انجام برخي تغييرات در بازي برگشت طبيعي است زيرا چهار بازيكن كليدي خود به اسامي مهدوي‌كيا، كريمي، رضايي و نويدكيا را در اختيار نداريم اگرچه نگراني نيز از بابت عدم حضور آنان ندارم چون نفرات جايگزين مناسبي در اختيار داريم. البته در بحث حضور در جام ملت‌هاي آسيا نيز، با تمام قوا در اين مسابقات حضور خواهيم يافت و ضمن احترام به تمامي حريفان و دست كم نگرفتن آنها، از هيچ حريفي، هراسي به خود راه نخواهيم داد.
وي دستيابي به حداكثر آمادگي در تيم ملي، انگيزه و ميل به پيروزي و كسب قهرماني را محور برنامه‌هاي آينده تيم ملي دانست و گفت: در فرصت زمان باقي مانده تا شركت در دور نهايي مسابقات جام ملت‌هاي آسيا، شكي نيست كه بازيكنان جديدي را به تركيب تيم اضافه خواهيم كردم.
برانكو همچنين درتوضيح سرگروهي احتمالي ايران در مسابقات نهايي جام ملت‌هاي آسيا، يادآور شد: آشنايي كاملي با قوانين و مقررات حاكم در آسيا ندارم و لذا اظهار نظر خاصي نيز نمي‌توانم بكنم. در اروپا معيار قهرماني اروپا و حضور موفق در جام جهاني است كه در واقع ارزيابي از عملكرد يك تيم در چهار سال اخير مي‌شود، در اين راستا، اينكه قهرماني در بوسان را تا چه اندازه لحاظ كنند، مشخص نيست. گرچه تصور مي‌كنم 5 دسامبر (15 آذر) همه چيز مشخص خواهد شد.
برانكو، در ادامه، عدم حضور مهدوي‌كيا در بازي برگشت مقابل لبنان را به منزله كمبود بزرگي در تيم دانست و گفت: اصولا فقدان هر بازيكن در تيم به منزله نوعي نقيصه به شمار مي‌آيد ولي فوتبال همين است و بايد آمادگي كافي براي جايگزيني وجود داشته باشد. مهدوي‌كيا يكي از كانديداهاي جدي كسب عنوان بازيكن سال آسياست و حتي بدون شك تنها كانديدا و نامزد اصلي كسب اين عنوان به شمار مي‌آيد. وي بازي‌هاي بسيار خوبي را در هامبورگ انجام داده و نقش منحصر به فردي را در تيم ملي ايفا كرده است.
سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان، در پايان و در پاسخ به اين سوال كه آيا سرمربيگري تيم اميد را نيز خواهد پذيرفت؟ خاطر نشان كرد: قرارداد من با فدراسيون فوتبال، تنها مربوط به سرمربيگري تيم ملي فوتبال بزرگسالان است و اينطور نيست كه هر تيمي را در اختيار بگيرم. در مورد تيم اميد، تاكنون هيچ صحبت و پيشنهادي مطرح نشده است تا پاسخ خاصي را داشته باشم، ضمن اينكه مايلي كهن در زمان عقد قرارداد من به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان، هدايت تيم المپيك را در اختيار داشته است و او را به عنوان مربي خوبي مي‌شناسم كه همگان با احترام در مورد وي صحبت مي‌كنند و از محبوبيت نيز برخوردار است. وي از قابليت هدايت تيم المپيك برخوردار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1500

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو ايوانكوويچ: ميل به پيروزي را در تيم حفظ خواهم كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016