$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
در همين زمينه
25 اردیبهشت» جعفر پناهی باز هم در دستور کار فستيوال کن، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه24 اردیبهشت» صندلی خالی جعفر پناهی در صحنه، گزارش روز نخست جشنواره کن، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه
بخوانید!
27 اردیبهشت » اعطای جايزه فريدريش روکرت به اسماعيل خويی، دويچه وله
27 اردیبهشت » ششمين روز فستيوال کن، نمايش فيلم های الخاندرو گونزالس اينياريتو و تاکشی کيتانو، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه 27 اردیبهشت » "سالن اوتکرهاله بيلهفلد در تسخير گروه دستان"، نوشتهای برای کنسرت اخير گروه دستان و سالار عقيلی توسط روزنامه آلمانی، موسيقی ايرانيان 27 اردیبهشت » كيومرث منشيزاده: بيشتر كتابهاي نمايشگاه از لحاظ كيفي خوب نيستند، ايسنا 27 اردیبهشت » گزارش صدای امریکا از روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستيزی (ویدئو)
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! ششمين روز فستيوال کن، نمايش فيلم های الخاندرو گونزالس اينياريتو و تاکشی کيتانو، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسهدر اين ششمين روز ۶۳ امين فستيوال کن، دو فيلم در بخش اصلی به نمايش درآمدند که هر دو اثر کارگردانانی بودند که از وزنه خاصی در دنيای سينما برخوردارند. نکته ای که در فيلم "زيبا" و در فيلم ديگر مسابقه ای امروز" توهين"، ساخته "تاکشی کيتانو" مشترک است رشوه خواری پليس هاست.
"الخاندرو گونزالس اينياريتو"، پس از فيلم های بسيار خوبی چون "۲۱ گرم" و به ويژه "بابل" که مارا با کارگردانی آشنا کردکه به شخصيت هايش حساسيت خاصی می بخشد و پرسش های اجتماعی مهمی چون مسئله مهاجران را مطرح می کند، باز هم در "زيبا"، و عليرغم حضور بسيار پر رنگ "خاوير باردم" در نقش شخصيت اصلی، مسئله مهاجران و فساد در ميان نيروهای پليس را فراموش نمی کند. اما اگر بخواهيم از نظر تکنيک سينمائی به آن توجه کنيم، مسئله شکل ديگری پيدا می کند، چرا که کارگردان برخی سکانس ها را دوبار نشان ميدهد، کيفيت تصاوير به دليل استفاده از دوربين دستی چندان بالا نيست و برخی صحنه هابه نظر اضافی می آيند. از اين رو نه آن ضرب آهنگ "بابل" را پيدا می کند و نه از خستگی تماشاگر جلوگيری می نمايد. در حالی که در گذشته يکی از مهارت های او، دنبال کردن داستان های مختلف با حفظ تعادل زمانی سکانس ها و به سرانجام رساندن موفقيت آميز آنهابود. اينياريتو که با يک برنامه ای پيرامون موسيقی راک وارد حرفه خبرنگاری راديو شد، سپس دهها فيلم تبليغاتی برای تلويزيون ساخت و سپس در آمريکا ساکن شد.در آنجا بود که پس از فيلم نامه نويسی، اولين فيلم بلند خود "عشق های سگی" را ساخت که نامزد جايزه اسکار بهتری فيلم خارجی بود. گفتنی است که "بابل" در سال ۲۰۰۶ ، جايزه بهترين کارگردانی را در فستيوال کن ربود. با اين فيلم "تاکشی کيتانو" به فيلم های مورد علاقه اوليه خود يعنی فيلم هائی درباره "ياکوزا" ها يا اشراردر کشورش بر می گردد و از نشان دادن هيچ گونه خشونتی در آن پرهيز نمی کند. او بار ديگر خود نقش شخصيت اصلی اين فيلم را که يک ياکوزای درجه دوهست و همه رقيبان رئيسش را ازميان بر ميدارد، ايفامی کند.اگر خيلی خوش بين باشيم شايد بتوانيم بگو ئيم که هدف فيلم در نشان دادن اين همه خشونت شايد رد خشونت بوده . به ويژه اين که "توهين" در عين حال بر نادانی و ناتوانی اين آدم کش ها در گرفتن درس از زندگی انگشت می گذارد. نادانهائی که نه تنها به راحتی و با خشونت می کشند، اما خود نيز به همان راحتی کشته می شوند و کار دستگاه قانون را ساده می سازند. با اين حال، تحمل اين همه خشونت بسيار دشوار است. خشونت به گونه ای "برچسب" يا مارک فيلم های "تاکشی کيتانو" شده اما اين خشونت هم به شکلی طراحی شده، کم ديالوگ وبا طنز نمايش داده می شود. در مورد جنبه بازيگری کيتانو می توان گفت که او بازی خاصی را ارائه می دهد يعنی چهره اش هيچ حالتی را بيان نمی کند مگر اينکه شخصيتی که نقشش را ايفا ميکند، به سرش زده باشد. او که در پی تصادف موتورش - تصادفی که گفته می شود قصدی و به منظور خود کشی بوده – " تيک های عصبی" پيدا کرده ،مرگ را همواره در مرکز فيلم های خود قرار می دهد. اين جايزه در سال ۲۰۰۰ به ابتکار ژيل ژاکوب به وجود آمده که در مراسم توزيع جوايز حضور داشت. اين جايزه در گذشته از جمله به "ادری توتو"، هنرپيشه فرانسوی و "گائل گارسيا برنال" داده شده بود. جايزه به شکل تکه ای ازفيلم است وتوسط جواهر ساز معروف سويسی "شوپار" ساخته می شود. Copyright: gooya.com 2016
|