$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
در همين زمينه
28 فروردین» بيانيه محمدرضا لطفی درپی برگزاری کنسرت گروه شيدا در اواخر ارديبهشت ماه: هنر ما هميشه برای مردم ايران بوده و هست، ايسنا28 فروردین» بليتهای کنسرت همايون شجريان و همنوازان حصار تمام شد؛ احتمال اضافه شدن يک روز به اجراها، ايسنا 24 فروردین» رضا يزدانی خواننده و بازيگر فيلم سينمايی "طهران، تهران": زمان آن رسيده که حساسيتهای بیدليل درباره موسيقی کنار گذاشته شود، ايلنا 13 فروردین» گزارشي از درگـذشـت 18 هنرمند موسيقي - هنرمنداني كه در سال 88 از ميان ما رفتند، ايسنا 3 فروردین» كارنامه موسيقي در سال 88: از كنسرتهاي پررونق بزرگان در خارج از كشور تا لغو كنسرتهاي داخلي، ايلنا
بخوانید!
29 فروردین » مهرزاد مرعشی "سوپر استار" آلمان شد، دويچهوله
29 فروردین » خانه که دود گرفت، دليل رفتن نيست، گفتوگو با فريبرز لاچينی، ايلنا 29 فروردین » نخستين زن راننده حکم اخراج گرفت، ماجرای كارگری كه حاضر نشد برخلاف وعده كارفرما، قراردادی كار كند، ايلنا 29 فروردین » ایران با فوران آتشفشان ایسلند باید منتظر بارانهای اسیدی باشد، ایلنا 29 فروردین » انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صحنه های خلاف اخلاق در سریال "در چشم باد"
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! خانه که دود گرفت، دليل رفتن نيست، گفتوگو با فريبرز لاچينی، ايلنابهاعتقاد لاچينی؛ در هر شرايطی مديون جامعهايم. مطابق ميلمان باشد يا نه. میگويد: وقتی خانه؛ کثيف يا دودگرفته شد، دليل رفتن نيست. او حاضر است با موافقان محدوديت دريافت مجوز و صدای بانوان ساعتها بحث کند. ايلنا: فريبرز لاچينی حتی بعداز ۲۰ سالی که از ساختن اولين پاييزهای طلايیاش میگذرد، برای بسياری با همين پاييزها شناخته میشود. سالهاست که در ايران و خارج از کشور در رفت و آمد است. برای حدود ۱۰۰ فيلم ايرانی همچون: رويای خيس، نوک برج، رستگاری در ۲۸ دقيقه، ديشب باباتو ديدم آيدا، طوطيا، بوتيک و... و ۱۱ فيلم خارجی آهنگسازی کرده و شايد پرکارترين آهنگساز فيلم در ايران باشد. به دليل اقامت گاه و بيگاهش در خارج کشور، کمتر در رسانههای حضور داشته است. اما زمانی که در ايران است به قول خودش در آکواريومی که ساخته روز و شب مشغول کار است. اگرچه مثل قبل در زمينه موسيقی فيلم فعال نيست، اما برنامههای زيادی برای جمعآوری ۵۰ سال موسيقی پاپ ايران و انتشار آلبومهای تازه دارد. * شما يکی از اولينها در موسيقی کامپيوتری در ايران هستيد. فکر نمیکنيد ورود ابزارهای اين نوع موسيقی به خصوص به آهنگسازی امروز ما ضربه زده است آنهم بدون آگاهی و تخصصی برای استفاده از اين ابزار؟
ــ بله. در اين زمينه مشکل وجود دارد. من تحصيلاتم را در زمينه موسيقی کامپيوتری انجام دادم و وقتی در همان زمان وارد آهنگسازی شدم، بسياری دربرابرم موضع گرفتند. اما من در کارهايم درست و به جا از اين ابزار استفاده کردم. واقعيت اين است که موسيقی کامپيوتری يک نمونه از صدای ساز است و زمانیکه صدای موزيکاليته يک ساز به ما اجازه ايجاد برخی صداها را نمی دهد، ساند افکتهای کامپيوتری به کمک ما میآيد. مثلا صدای يک قطار. يک نمونه از کارهايی که در آن از موسيقی کامپيوتری استفاده کردم، آرايشگاه زيبا بود. سعی کردم صدای شانه و قيچی را با موسيقی فيلم هماهنگ کنم و برای اين کار از افکتهای صوتی استفاده کنم که اتفاقا چون کار طنز بود؛ اين موسيقی روی کار هم نشست. متاسفانه برخی صدای يک ساز مثلا تار را از افکتهای کامپيوتری گرفته و بهجای صدای اصلی ساز استفاده میکنند. درحاليکه هر قدر هم که دقت بالايی اعمال شود، اما اين صدا هيچ وقت تاب برابری با صداهای آکوستيک و طبيعی را ندارد. مثل يک گل مصنوعی بسيار زيبا که دربرابر يک گل طبيعی جايگاهی ندارد. * چرا امروز اين تکنيک اينقدر مورد استفاده قرار میگيرد. * حضورتان در سالهای اخير چندان محسوس نبود. ايران بوديد يا خارج از کشور؟ * شما به خصوص در سالهای اخير زمان زيادی را در خارج از کشور گذرانديد و موسيقی ۱۱ فيلم خارجی را آهنگسازی کرديد. فکر میکنيد حضورتان در کشور و فرهنگ ديگر چقدر بر موسيقیتان تاثير گذاشت؟ * گفتيد علاقه داريد که موسيقی ايران را در خارج از کشور معرفی کنيد. چقدر برايتان مقدور بود که موسيقی ايرانی را در آنجا معرفی کنيد، به خصوص در شرايطی که با فرهنگ آنان نسبتا بيگانه هستيد. * معمولا وقتی کسی يکی از کارهايتان را می شنود، میتواند با شنيدن کار بعدی، تشخيص دهد که کار شماست. درواقع کارهايتان به نوعی امضادار هستند. اما اين امضادار بودن شايد مساله ديگری ايجاد می کند و آن اينکه کارهايتان شبيه به هم به نظر برسد. * فکر میکنيد کارهايتان بيشتر ملوديک است يا با هارمونی کار میکنيد؟ * از معدود آهنگسازان ايرانی هستيد که هم اين طرف کار میکنيد هم آن طرف. فکر میکنيد دلايل حضور کمرنگ آهنگسازان ايرانی و موسيقی ايرانی در سطح جهانی چيست. * اما اگر جوايزی مثل گرمی يا آهنگسازی موسيقیهای فيلم ملاک باشد، بازهم میبينيم که حضور هنرمندان ايران باوجود ادعاهايی که در زمينه غنای موسيقی ايران داريم چشمگير نيست. Copyright: gooya.com 2016
|