$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
در همين زمينه
5 اردیبهشت» تاريخ را نمي توان سانسور کرد، گفت وگوی اعتماد با اصغر بيچاره عکاس خانه به دوشي که خانه اش موزه عکاسي ايران است
بخوانید!
7 آبان » اين آمار را از کجا آورده ايد؟ اين يک و نيم ميليون گردشگر خارجی کجا هستند؟! فردا
7 آبان » محسن علیاکبری، تهيه کننده "کتاب قانون": گفتند فيلمتان همسو با منافع استکبار جهانی است! خبرآنلاين 7 آبان » همکاری ليلا حاتمی و علی مصفا با داريوش مهرجويی، ۱۳ سال بعد از "ليلا"، سينمای ما 6 آبان » اجراي همايون شجريان با سازهاي ابداعي، ابتکار 6 آبان » زلزله در تهران 200 هزار قرباني مي گيرد، ايلنا
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! محسن علیاکبری، تهيه کننده "کتاب قانون": گفتند فيلمتان همسو با منافع استکبار جهانی است! خبرآنلاينعلی اناری: فيلم «کتاب قانون» پس از دو سال از نيمه مهر ماه امسال بر پرده سينماها به نمايش درآمد. با محسن علی اکبری تهيهکننده فيلم در اين رابطه گفتوگويی انجام دادهايم که در ادامه میخوانيد. فيلم سينمايی «کتاب قانون» به کارگردانی مازيار ميری سرانجام پس از دو سال از روز چهارشنبه ـ ۱۵ مهر ماه ـ در گروه سينمايی «آزادی» به نمايش در آمد. حواشی و سوءتفاهمهای به وجود آمده پيرامون فيلم در دو سالی که از ساخت آن میگذرد «کتاب قانون» را به يکی از پرحاشيهترين توليدات چند سال اخير سينمای ايران بدل ساخت. گفت و گوی زير با محسن علی اکبری، تهيه کننده فيلم نقبی است به حواشی بیشمار اين دو سال از توقيف تا اکران. نزديک به سه هفته از اکران «کتاب قانون» میگذرد. آن چيزی که تا امروز اتفاق افتاده مطابق ميل شما بوده است؟
آن انتظاری که داشتيم هنوز برآورده نشده است. اين البته دلايل متعددی دارد. به طور مثال همزمانی اکران با بازگشايی مدارس را میتوان يکی از عمدهترين دلايل به سرانجام نرسيدن آن انتظار اوليه به شمار آورد. پيشبينی ما برای فروش تهران بيش از يکونيم ميليارد تومان بود. البته هنوز خيلی زود است که بخواهيم درباره محقق شدن يا محقق نشدن اين پيشبينی حرف بزنيم. «کتاب قانون» يک ويژگی اساسی دارد؛ مخاطبان راضی از سالنهای سينما خارج میشوند. به نظر من همين برای تبليغ فيلم و بالا رفتن آمار تماشاگران آن کافی است.به جرأت میتوان بگويم ما روی تبليغ دهان به دهان و رو در روی افرادی که به ديدن «کتاب قانون» میروند خيلی حساب کردهايم و مطمئن هم هستيم که جواب میدهد. ما از اولين روز اکران تا به الان يک سير صعودی را به جهت جذب مخاطب طی کردهايم و اگر اتفاق غير مترقبه و خاصی روی ندهد اين سير تداوم خواهد داشت. از زمانی که برای اکران فيلم در نظر گرفته شده راضی هستيد؟ برای عدم اکران «کتاب قانون» چه اصطلاحی را بايد به کار برد. فيلم توقيف بود يا جلوی اکران آن را گرفته بودند؟ با اين تفاسير میتوان اينطور نتيجه گرفت که اگر مسئولان فرهنگی دولت نهم همچنان بر سر کار بودند، «کتاب قانون» امروز بر پرده سينماها نبود. شما ادعا میکنيد که حرف «کتاب قانون» نقد مصلحانه جامعه امروز ماست. ما هم اين ادعا را میپذيريم. اما ظاهراً دوستان و متوليان فرهنگ در دولت نهم برداشتی سوای ما و شما از اين فيلم داشتند. اين افراد با چه چيز اين فيلم کنار نمیآمدند؟ اين سطح بدبينی نسبت به فيلم تنها در رده معاونت سينمايی ارشاد وجود داشت يا در ردهها و سطوح بالاتر هم رسوخ کرده بود؟ کارنامه سينمايی شما مشخص است. در سابقه شما ساخت فيلمها و سريالهايی ملهم از قرآن کريم همچون «مريم مقدس» و «اصحاب کهف» را میتوان مشاهد کرد. چه اتفاقی بايد بيفتد تا اگر روزی محسن علیاکبری و امثال علیاکبریها فيلمی چون «کتاب قانون» ساختند، کسی به نيتشان شک نکند؟ مديران سينمايی دولت نهم امروز بر سر کار نيستند. با توجه به اين نکته که در ايران، هميشه سليقه چربش بيشتری بر سيستم و قوانين داشته، سليقه مديران جديد را در کل به نفع سينما میدانيد يا ضرر آن؟ به عنوان آخرين سؤال؛ به سينما پس از پيروزی انقلاب، گاه به چشم يک متهم نگريسته شده است. متهمی که هر لحظه احتمال میرود خطايی از او سر بزند. نتيجه اينکه به سختی کنترل شد تا مبادا قدم کجی بردارد. فکر میکنيد تا کی بايد شاهد اين نوع نگاه به سينما در ايران باشيم؟ Copyright: gooya.com 2016
|