پنجشنبه 9 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شادی مردم رام الله در آستانه رای گيری در مجمع عمومی سازمان ملل

يورونيوز ـ مردم رام الله در انتظار رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سراسر خيابانها و ميادين اين شهر به جشن و شادی پرداختند.

سازمان ملل متحد قرار است روز پنج شنبه، در مجمع عمومی، موضوع به رسميت شناختن تشکيلات خودگردان فلسطينی را بعنوان دولت ناظر غيرعضو به رای بگذارد که در صورت رای آوردن، اين يک پيروزی سياسی برای فلسطينيان محسوب خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک شهروند در اين مورد می گويد: “اين يک اقدام بشر دوستانه است . همه کشورها بايد از آن حمايت کنند. ما تحت فشار بوده ايم و بايد خود را از زير اين فشار بيرون آوريم.”

شادی مردم البته به رام الله محدود نشده است. در ديگر مناطق فلسطينی نشين از کرانه باختری رود اردن گرفته تا نوار غزه، مردم به استقبال اين موضوع رفته اند.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس می گويد:” گام مهمی است و ما از آن استقبال می کنيم. اين دستاوردی است که در زمره دستاوردهای ملت فلسطين قرار می گيرد و يک اقدام ملی است.”

حمايت حماس از اين موضوع در حاليکه با جنبش فتح دارای اختلافات ايدئولوژيک عمده ايست، نشان از اهميت شناسايی فلسطين بعنوان دولت ناظر در سازمان ملل برای فلسطينيان دارد. اين ارتقاء وضعيت، شامل عضويت کامل و جامع در سازمان ملل متحد نيست اما می تواند عضويت در دادگاه بين المللی کيفری را برای تشکيلات خودگردان به همراه آورد که در نوع خود نکته قابل توجهی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016