یکشنبه 26 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه ۱۷۵ نماينده مجلس به رئيس قوه قضاييه: محاکمه سران فتنه را تسريع کنيد! اين منافقين به حکم اعدام ۵ محارب اعتراض کرده اند، فارس

- برخورد با رسانه های انقلابی باعث تنفس مصنوعی جريان فتنه می شود

خبرگزاری فارس: ۱۷۵ نماينده مجلس در نامه‌ سرگشاده ای خطاب به رئيس دستگاه قضا با اظهار شگفتی از محاکمه مديران رسانه های انقلابی تأکيد کردند: برخورد با روزنامه های کيهان، جوان، وطن امروز، ايران و خبرگزاری های فارس و ايرنا و سايت‌ها و رسانه‌های انقلابی باعث تنفس مصنوعی جريان فتنه می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در نامه بيش از ۱۷۵ نماينده مجلس خطاب به آيت‌الله لاريجانی رئيس دستگاه قضايی پيرامون احضار و محاکمه رسانه‌‌های افشاکننده جريان فتنه که در صحن علنی مجلس قرائت شد، آمده است:‌ خبر محاکمه آقای حسين شريعتمداری، مديرمسئول محترم روزنامه کيهان به دليل شکايت يک عنصر مدافع فرقه ضاله بهائيت و همکار صهيونيست‌ها و سپس محاکمه مديرمسئول روزنامه جوان در روزهای اخير و قبل از آن در ماههای گذشته، خبر به دادگاه خواندن مديران روزنامه‌های ايران، وطن امروز و خبرگزاری فارس، ايرنا و برخی از سايت‌ها و رسانه‌های انقلابی ديگر به دليل شکايت سران فتنه و کودتاگران پس از انتخابات موجب شگفتی بسياری از امضاکنندگان ذيل گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکلای ملت در اين نامه اعتراضی با بيان اينکه اکنون در حالی که بيش از يک ميليون تن از مردم، هزاران تن از استادان حوزه علميه و دانشگاه، جمع کثيری از حقوقدانان و وکلا و بيش از ۱۴۰ تن از نمايندگان ملت از سال گذشته با ارائه شکوائيه‌های مستند و حقوقی درخواست محاکمه سران فتنه و کودتا را کرده‌اند، آورده‌اند: رسيدگی به اين درخواست‌های قانونی بنابه مصالحی و آگاهی بيشتر مردم از عمق وابستگی و انحراف سران کودتا امروز و فردا می‌شود، تسريع در رسيدگی به شکايات سران فتنه و کشاندن حاميان ولايت و مسئولان روزنامه‌های انقلابی به دادگاه جای تأسف است. به‏يقين اگر اين افراد و رسانه‌های انقلابی در ايام فتنه و کودتای پس از انتخابات به وظيفه انقلابی خود عمل نمی‌کردند بايد مورد مؤاخذه و بازخواست قرار می‌گرفتند.
در ادامه اين نامه خطاب به آيت الله آملی لاريجانی تأکيد شده است: حضرت‏عالی که بحمدالله در خط ولايت هستيد و همواره مدافع نيروهای انقلاب بوده‌ايد به‏خوبی آگاهيد که امروز اين برخوردها باعث تنفس مصنوعی به جريان فتنه خواهد شد، هرچند که در ادامه مسير اين دادگاهها حکم برائت رسانه‌های انقلاب صادر شود.
اين نامه می‌افزايد: قطعاً اين اقدام دستگاه قضا براساس ديدگاه مقدس عدالت‌باوری نظام جمهوری اسلامی است که حتی عناصر داخلی همراه و همسو با دشمنان خارجی به راحتی به مرجع عدالت مراجعه می‌کنند ولی آيا مگر اين جماعت اساساً به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند که به رأی صادره از دستگاه قضای آن گردن نهند؟! اگر چنين بود پس چرا به رأی ۸۵ درصد از مردم ايران که با حضور در پای صندوق‌های رأی به قانون اساسی و نظام ولايی رأی دادند، گردن ننهادند؟
نمايندگان مجلس با تأکيد براينکه نشانه اين ادعا، اعتراض وقيحانه اين منافقين جديد به حکم صادره برای ۵ تن از محاربان و بمب‌گذارانی است که دست‌شان به خون مردم بی‌گناه آلوده بوده است، تصريح کرده‌اند: آنان دستگاه قضايی ما را فقط برای زنده نگه داشتن خود می‌خواهند و به همين دليل ما بر اين باوريم که شکايت سران فتنه و کودتاگران مورد حمايت دشمنان انقلاب اسلامی به دليل نياز آنان به تنفس مصنوعی است. برای همين معتقديم اين شکايت‌ها اساساً جای طرح و رسيدگی در دستگاه قضايی جمهوری اسلامی را ندارد و الان بيم‌ آن می‌رود که کودتاگران نوژه هم سر از خاک برآورند و برای شکايت از نيروهای انقلاب قلم به دست گيرند! بيم آن می‌رود که گروهک‌های ضدانقلابی نيز با وقاحت تمام برای محاکمه قضات و رؤسای دادگاه‌هايی که محکوم‌شان کرده‌اند به دستگاه قضا روی آورند.
نويسندگان اين بيانيه در خاتمه خطاب به رئيس دستگاه قضا تأکيد کردند که اعتقاد ما و مردمی که از اعطای فرصت به سران فتنه ابرو درهم کشيده‌اند، بر اين است که اين اتفاقات با نيت خير در گوشه‌ای از دستگاه قضا و آن هم به دليل عدم توجه به اين نکات در حال رخ دادن است و به‏يقين حضرت‏عالی با درايت و ورود به‏هنگام خود،‌ ضمن دستور تسريع در محاکمه سران فتنه و رسيدگی به شکايات ملت ايران از آنان از فرارسيدن سالگرد کودتای ادعای تقلب، از اين روند غيرمدبرانه نيز جلوگيری خواهيد کرد و رضايت مردم انقلابی و افتخارآفرينان حماسه‌های ۲۲ خرداد، ۹ دی و ۲۲ بهمن را همچون برخی موارد ديگر در کارنامه دستگاه قضا به ثبت خواهيد رساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016