شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کنگره حزب سبزهای سوئد (در حال برگزاری است) در محکوميت اعدام ۵ تن از فعالين سياسی در ايران

حزب سبزهای سوئد اعدام های اخير در ايران را محکوم می کند.

بدين وسيله حزب سبزهای سوئد ميخواهد افکار عمومی را متوجه جنايات رژيم ايران بر عليه بشريت کرده و اعدام ۵ تن فعال سياسی را محکوم کند. هدف از اجرای اين اعدامها را راستای ترساندن اقليتهای قومی و به سکوت واداشتن مخالفان رژيم در آستانه سالروز تظاهرات ميليونی بعد از انتخابات سال پيش ميدانيم. اين ۵ تن به اتهامات واهی چون تهديد امنيت ملی يا محاربه با خدا محکوم شدند که در اصل جرم آنها انتقاد از رژيم بود. اکثر اين افراد مورد آزار و شکنجه واقع شده بودند. ما ميدانيم که خانواده و وکيل اين افراد هيچ اطلاعی از به دار آويخته شدن عزيزانشان نداشتند، چيزی که حتا بر خلاف قوانين خود رژيم ميباشد. طبق اخبار رسيده خانواده اعدام شدگان در حبس خانگی قرار دارند و مانع از ارتباط آنان با رسانه ها و اطلاع رسانی شده اند. نگرانيهای وجود دارد که رژيم قبل از سالروز تظاهرات بزرگ سال پيش اعدامهای بيشتری انجام دهد و در حال حاضر ۹ نفر ديگر محکوم به اعدام در انتظار اجرای حکم خود هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حزب سبزهای سوئد اعدام تحت هر عنوانی را غير قابل قبول ميداند و اين نوع فشار از طرف رژيم بر عليه مردم ايران را به شدت محکوم ميکند. ما از رژيم اسلامی مصرانه ميخواهيم که تمامی زندانيان سياسی را آزاد کرده، برای بقيه زندانيان دادگاههای عادلانه ترتيب دهد و اعدام را از قوانين خود حذف کند.

تهيه کنندگان بيانيه:

ماگنوس جوهانسون
رييس هيات رهبری حزب

اکو کارلسون
مسول روابط بين الملل حزب

بوديل سه با لوس
نماينده حزب در کمسيون روابط خارجی پارلمان

برگردان از:
مقصود رنجبر عضو حزب سبزهای سوئد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016