دوشنبه 29 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته‌ يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران، سبقت سرخابی‌ها و اولين داربی تاريخ مشهد، ايسنا


هفته‌ی يازدهم رقابت‌های فوتبال ليگ برتر ايران، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف کشور پيگيری خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، يازدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر، سه‌شنبه با انجام پنج بازی آغاز خواهد شد که در حساس‌ترين بازی‌ها، تيم پاس همدان ميزبان استقلال تهران است و دو تيم ابومسلم و پيام بايد اولين داربی مشهد را در ورزشگاه ثامن‌الائمه اين شهر برگزار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- سه‌شنبه؛ ۳۰ مهرماه

* پاس همدان – استقلال تهران ( ورزشگاه قدس،‌ ساعت ۱۵)

تيم پاس همدان اين روزها نتايج خوبی در ليگ برتر می‌گيرد و ظاهرا با گذشت زمان و تجربه‌اندوزی بازيکنان پرشمار جوانی که اين فصل به خدمت گرفته، توانسته روند صعودی‌اش را پيدا کند؛ البته آنها در دو هفته اخير با تيم‌های ته جدولی مسابقه داشتند و هنوز نمی‌توان به نتيجه صدرصدی درباره رشد اين تيم رسيد. اين تيم در بازی قبل موفق شد تيم قعرنشين راه‌آهن را شکست دهد که البته پيش از آن سايپا کرج را از پيش رو برداشته بود و اکنون نيز با ۱۵ امتياز و تفاضل کمتر نسبت به تيم‌های استقلال و پرسپوليس تهران در رده هفتم جدول ليگ قرار دارد. آنها در اين مسابقه ميزبان هستند که شايد اين امتياز بتواند در جهت کسب امتياز از حريف تهرانی‌شان مثمر ثمر باشد.

هم چنين استقلال تهران هم هفته گذشته بازی نسبتا سختی را با تيم برق شيراز داشت، تيم رده سوم جدول ليگ توانست يک امتياز حساس را از استقلالی‌ها در تهران بگيرد تا اين تيم اکنون در هفته يازدهم به چيزی جز کسب سه امتياز از يک بازی خارج از خانه فکر نکند. نکته جالب برای استقلالی‌ها مقابل پاس، حضور خسرو حيدری بازيکن سابق پاس در ترکيب‌شان است که شايد فضای روانی ورزشگاه همدان تاثيرات خود را روی فوتبال اين بازيکن داشته باشد. استقلال اکنون ۱۵ امتياز دارد و بخاطر گل‌های زيادی که در مسابقات گذشته به تيم‌های استقلال اهواز و مقاومت سپاسی زد، با تفاضل گل +۸، بالاتر از پرسپوليس و پاس مکان پنجم جدول را در اختيار گرفته است.


* پيام مشهد – ابومسلم مشهد (ورزشگاه ثامن‌الائمه، ساعت ۱۵)

در اين هفته با برگزاری اين مسابقه، اولين داربی تاريخ مشهد در فوتبال ايران کليد می‌خورد؛ اين شهر تاکنون تنها با نمايندگی تيم ابومسلم در سطح اول فوتبال باشگاهی ايران حضور داشت اما سال گذشته تيم پيام توانست در رقابت‌های ليگ دسته يک حضور موفقی داشته باشد و سرانجام به ليگ برتر صعود کند. اولين داربی اين شهر بين دو تيم پيام و ابومسلم از جهت ديگری هم قابل تامل است که خداداد عزيزی سرمربی سابق ابومسلم روی نيمکت پيام می‌نشيند و "هادی برگی‌زر" سرمربی فصل پيش پيام که موفق شد اين تيم را به ليگ برتر بياورد، به عنوان سرمربی روی نيمکت ابومسلم خواهد نشست. برگی‌زر در بسياری از مصاحبه‌های اخير خود گفته، افتخار می‌کند شاگرد خداداد باشد. حال با برگزاری اين ديدار در هفته يازدهم بايد به انتظار نشست که انجام داربی در مشهد چه حال و هوايی دارد و با چه اتفاقاتی روبرو خواهد بود.

در حال حاضر تيم ابومسلم که هفته پيش مغلوب تيم صدرنشين جدول يعنی پيکان قزوين شد با ۱۰ امتياز رتبه دوازدهم جدول را در اختيار دارد و در مقابل تيم پيام که ظاهر وضعيتی بهتری نسبت به هفته‌های آغازين ليگ پيدا کرده و توانسته دو بازی اخير خود را با پيروزی پشت سرگذاشته و از قعر جدول فاصله بگيرد، با ۹ امتياز، چهاردهم است.


* راه‌آهن شهرری – صبای قم (ورزشگاه اکباتان تهران، ساعت ۱۵)

مسوولان تيم راه‌آهن پس از چندين هفته ناکامی، سرانجام دو هفته پيش سرمربی خود را برکنار کردند و بلافاصله هدايت تيم‌شان را به محمود ياوری مربی کهنه‌کار فوتبال ايران سپردند. ياوری در دو بازی گذشته راه‌آهن که روی نيمکت اين تيم می‌نشيند، تنها شاهد شکست شاگردانش بوده؛ او دراولين حضور مقابل تيم ذوب‌آهن ايستاد و پس از شکست، گفت در اين بازی فقط يک آناليزور هستم اما، در دومين حضورش نيز راه‌آهن اين‌بار مغلوب پاس همدان شد؛ ياوری پيش از اين بازی گفته بود که منتظر است تاحدودی تاثيراتش را در اين تيم مقابل پاس ببيند. اکنون بايد منتظر بازی اين هفته راه‌آهنی‌ها باشيم که آيا می‌توانند مقابل صبای قم که فيروز کريمی سرمربی سابق ره‌آهن را روی نيمکتش دارد، نتيجه بگيرند يا خير؟. ظاهرا شانس با ياوری يار نيست چرا که می‌خواهد تيمش را مقابل تيم مربی به ميدان بفرستد که بيشتر از هر کسی در ايران تيم راه‌آهن را می‌شناسد. اين تيم اکنون تنها با ۶ امتياز از ده بازی رتبه هجدهم و قعرنشين جدول ليگ برتر است.

هم چنين تيم صبای قم پس از گذشت چندين هفته از مسابقات ليگ برتر، وضعيت بهتری به لحاظ کسب نتيجه همراه با فيروز کريمی پيدا کرد. انتقال اين تيم از صباشهر به قم ظاهرا يک انتقال موفقيت‌آميز همانند انتقال پاس تهران به همدان بوده است اما بالاخره نوسانات ليگ به هيچ‌کس رحم نمی‌کند و سرنوشت اين تيم در قم را بايد پايان ليگ ارزيابی کرد. صبای قم هفته گذشته در يک بازی خارج از خانه برابر تيم ذوب‌آهن به تساوی دو بر دو رضايت دادند که البته کسب يک امتياز برابر تيم دوم جدول، شايد نتيجه بدی نباشد؛ آنها اين هفته را هم بايد خارج از خانه اما در تهران و مقابل راه‌آهن بازی کنند. صبا اکنون با ۱۴ امتياز در رتبه نهم جدول حضور دارد.


* مقاومت سپاسی شيراز – ذوب‌آهن (ورزشگاه حافظيه شيراز، ساعت ۱۵)

شاگردان "غلام‌حسين پيروانی" در تيم مقاومت پس از شکست تحقيرآميز پنج بر دو مقابل استقلال تهران، هفته پيش در خانه خود تنها به کسب يک امتياز از تيم جديد اميرعابدينی (داماش گيلان) بسنده کردند. پيش از شروع فصل که پيروانی پس از سال‌های از اين تيم جدا شد، شرط برگشت خود را از دست ندادن بازيکنان بسيار و خريد نفرات مورد نياز عنوان کرد و مثل اينکه خواسته‌هايش تاحدودی برآورده شد و غلام پيروانی به شيراز بازگشت اما اکنون پس از گذشته ده هفته از رقابت‌های ليگ، آن فوتبال که شايد با اين شرايط از تيم مقاومت تصور می‌شد را نديديم. آنها با کسب يازده امتياز، يازدهم هستند و حال شايد در شرايطی که تيم‌های بزرگ ليگ چون پرسپوليس، استقلال و سپاهان، مدعی هستند قضاوت درباره‌شان پس از گذشت ۱۰ بازی زود است، وضعيت تيم مقاومت را هم بتوان توجيه کرد.

در آن سوی ميدان ذوب‌آهن با وجود کسب امتيازات بسيار و پيروزی‌های زياد اما از سوی بسياری از تيم‌های ليگ متهم به افت و نزول در اواسط يا اواخر رقابت‌های ليگ امسال است. اين تيم پس از چند هفته صدرنشينی، با تساوی در بازی قبل برابر صبا، به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تيم پيکان و با ۲۱ امتياز، به رده دوم جدول نزول پيدا کرد و اين هفته بايد با کسب امتياز از يک بازی خارج از خانه، در فکر صدرنشينی مجدد باشد.


* استقلال اهواز – ملوان بندرانزلی ( ورزشگاه تختی اهواز، ساعت ۱۶:۴۵)

تيم استقلال اهواز که سينوسی‌ترين روند را در ميان ديگر تيم‌های ليگ برتر دارد با شکست هفته پيش مقابل پيام، بار ديگر بر اين تشخيص صحه گذاشت. آنها در بازی قبل با قبول شکست از تيم پيام به فاصله گرفتن اين تيم از انتهای جدول کمک شايانی کردند و البته آنها را ديگر بالای سرشان در جدول می‌بينند. شاگردان اکبرميثاقيان تنها با ۹ امتياز و تفاضل گل کمتر نسبت به پيام، رده پانزدهم جدول را در اختيار دارند اما، طبق روند سينوسی بايد اين هفته در يک بازی خانگی مقابل ملوان به پيروزی برسند.

در طرف ديگر تيم ملوان با پيروزی هفته پيش برابر تيم قدرتمند ليگ يعنی مس‌ کرمان، شوک مثبت شديدی را در خود احساس کرد؛ آنها پس از چندين هفته ناکامی و البته داشتن مشکلات مالی عديده، با کسب اين پيروزی روحيه دوچندان گرفتند و اين هفته در حالی مقابل تيم استقلال اهواز صف‌آرايی می‌کنند که با ۱۰ امتياز در جايگاه سيزدهم جدول ليگ برتر حضور دارند.


- چهارشنبه؛ يکم آبان ماه

* پرسپوليس - برق شيراز ( ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶:۴۵)

به گزارش ايسنا هم چنين در ادامه رقابت‌های ليگ برتر چهارشنبه چهار بازی باقی‌مانده هفته يازدهم برگزار می‌شود که در مهم‌ترين رويارويی‌ها تيم پرسپوليس تهران پس از دو هفته شکست در بازی‌های خارج از خانه مقابل تيم‌های ابومسلم مشهد و فولاد خوزستان، بايد در ورزشگاه آزادی تهران پذيرای تيم برق شيراز باشد. پرسپوليس که از ديد همگان امسال پرمهره ترين تيم ليگ را در اختيار دارد و کهکشانی های ليگ را لقب گرفته، در دو بازی گذشته مغلوب حريفانش شد و هفت گل را دريافت کرد. در پی اين نتايج انتقادات بسياری به خصوص نسبت به خط دفاعی اين تيم مطرح شده اما افشين قطبی سرمربی اين تيم ضعف خط دفاعی شان را شديدا تکذيب می‌کند و ناهماهنگی و ضعف دفاعی را مربوط به کل تيم می‌داند. قطبی البته اتفاقاتی نظير مصدوميت بازيکن کليدی‌اش، ضعف داوری و... را در کسب ناکامی‌های اخير موثر می داند و همه اين ها را با قضاوت زودهنگام درباره قهرمان فصل پيش، پس از گذشت ده هفته از مسابقات ليگ، جمع می بندد. قطبی منتظر است با بازگشت به ورزشگاه آزادی و بازی مقابل هواداران پرشمار قرمزپوش استارت خوبی برای کسب يک روند سعود در ليگ داشته باشد.

تماشاچيانی که اين روزها تمرينات پرسپوليس را از نزديک نظاره گر هستند، فرصت يا فرصت های آخر کادر فنی تيم شان را تنها معطوف به نتايج يک يا نهايتا دو بازی آينده اين تيم می دانند. پرسپوليس اکنون با ۱۵ امتياز و تفاضل کمتر نسبت به تيم استقلال تهران و بيشتر نسبت به تيم پاس همدان در رتبه هفتم جدول ليگ قرار دارد.

هم‌چنين برق شيراز هم هفته گذشته در همين استاديوم مقابل ديگر تيم پرهوادار تهرانی يعنی استقلال تهران، توانست يک امتياز حساس را کسب کند. آنها با ۱۹ امتياز از ۹ بازی در رده سوم جدول قرار دارند.


* سپاهان - پيکان ( فولادشهر، ساعت۱۵)

هم چنين فولاد مبارکه سپاهان و پيکان قزوين، يک ديدار حساس و تعيين‌کننده در رده‌بندی بالای جدول ليگ را در اصفهان برگزار می‌کنند.سپاهان هفته پيش در آخرين لحظات پيروزی يک بر صفر برابر سايپا را با تساوی عوض کرد. همچنين پيکان قزوين که اکنون با ۲۱ امتياز صدرنشين است، موفق شد در بازی قبل با حساب دو بر صفر ابومسلم مشهد را مغلوب کند.


* مس کرمان- سايپا ( باهنر کرمان، ساعت ۱۵)

مس کرمان هم چهارشنبه ميزبان تيم سايپا کرج است. مس هفته پيش يک بر صفر از تيم ملوان شکست ناباورانه‌ای را متحمل شد و سايپا هم در مقابل يک امتياز حساس را از سپاهان گرفت تا شروع نسبتا خوبی را کادر فنی جديدش در ادامه مسابقات ليگ داشته باشد.


* داماش گيلان - فولاد خوزستان ( عضدی رشت، ساعت۱۵)

آخرين ديدار هفته يازدهم ليگ برتر را دو تيم داماش گيلان و فولاد خوزستان بايد در رشت برگزار کنند؛ داماش هفته گذشته با مديريت اميرعابدينی و اولين حضور وی در اين تيم مقابل تيم مقاومت شيراز به تساوی يک بر يک رضايت داد و در مقابل تيم فولاد هم در بازی قبل موفق شد با نتيجه سه بر دو ميهمان پرآوازه خود يعنی پرسپوليس تهران را شکست دهد.





















Copyright: gooya.com 2016