$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 اردیبهشت» آيا حاکميت جمهوری اسلامی ضد دين است يا شاهين نجفی؟ ناهيد حسينی22 اردیبهشت» پليس آلمان از شاهين نجفی حفاظت میکند 21 اردیبهشت» درباره حکم ارتداد شاهين نجفی، ليدا حسينینژاد 20 آذر» نامهای به کريس دیبرگ، شاهين نجفی 15 دی» خطاب به اين ۵ نفر، شاهين نجفی
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! مقدسات مذهبی و شاخص آزادی بيان، بهنام دارايیزادهبهنام دارايیزاده - راديو زمانه ـ آيا باورهای مذهبی، نسبت به ساير باورها، مصونيت خاصی دارند؟ چرا برخی گمان میکنند که اين باورها بايد حتماً «مصون» بمانند؟ آيا نقد و طرد «گسترده» و «عمومی» باورهای مذهبی، يا موضوع شوخی و طنز قرار دادن آنها (حتی به قصد تقدسزدايی و فروريختن قبحها) امری مذموم و غير اخلاقی است؟
آزادی بیان و معیارهای داوری سکولار بر پایه کدام معیار اصولی، باورهای مذهبی را باید بر سایر باورها رجحان داد؟ آیا فراوانی پیروان یک اندیشه، دلیل مناسبی است برای اینکه حق ویژهای برای آنها در نظر گرفته شود؟ اساساً مگر شیوع و فراگیری یک باور، دلیلی بر حقانیت یا مصونیت آن نیز هست؟ آیا رنجش یا ناخرسندی گروه پرشماری از مردم، به معنای رفتاری اشتباه و غیر اخلاقی است؟ به عنوان نمونه، بیشتر مردم تماشای صحنه بوسیدن یا همآغوشی دو مرد همجنسگرا را نمیپسندند و آن را «زشت»، «غیراخلاقی» یا حتی «تنفرآور» تلقی میکنند. بنابراین، آیا درست است که «معیار امر اخلاقی» را «رنجش عمومی» تعریف کنیم؟ حساسیت نسبت به رنجهای دیگران امری ضروری و انسانی است، اما پذیرش یا مشروعیتبخشی به چنین حساسیتهایی، دست کم مقید به دو شرط اساسی است: نخست اینکه با حقوق و آزادیهای فردی-جمعی در تعارض قرار نگیرد و دوم اینکه بدون در نظر داشتن معیارهای تبعیضآمیز باشد. نخستین و اصلیترین شرط برای اعمال محدودیت در آزادی بیان افراد، این است که این محدودیتها، باید با در نظر داشتن استانداردهای یک جامعه دموکراتیک و آزاد تعریف شوند. در واقع مسئله را باید بر پایه الگوها و ارزشهای پذیرفته شده و معیار تحلیل کرد. دوم اینکه این محدودیتها، باید به موجب «قانون» باشد و تنها هنگامی اعمال شوند که «ضرورت» داشته باشد. (بند سوم ماده ۱۹ کنوانسیون بینالمللی حقوق مدنی- سیاسی) Copyright: gooya.com 2016
|