یکشنبه 31 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برلين (آلمان): ميتينگ اعتراضی در برابر نمايندگی يونان در برلن و در دفاع از پناهندگان ايرانی در يونان، ۲۴ اوت

بياری پناهجويان در کشور يونان برخيزيم!

روند بررسی وضعيت پناهجويان در يونان فاجعه انگيز و ضد انسانيست. طبق اخبار ارسالی ازآتن پناهجوبان بايستی برای درخواست تقاضای پناهندگی ازهر جمعه شب در صفی طولانی منتظر نوبت برای صبح روز شنبه شوند تا شانس خود را برای داخل شدن به ساختمان بيازمايند. هر شنبه جمعيتی بين ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر برای ارايه تقاضای خود در آنجا انتظار می کشند. از ميان تنها ۳۰۰ نفر می توانند تقاضای خود را ارايه دهند و نوبت مصاحبه بگيرند. بسياری از اين پناهجويان ماهاست که به طور غيرقانونی با نگرانی و ترس از دستگيری توسط پليس يونان زندگی می کنند تا شانس خود را در شنبه ای ديگر بيازمايند. آنهايی هم که موفق به درخواست شوند تا روشن شدن وضعيت پناهندگيشان از امکانات بسيار بدی از نطر بهداشت، مسکن، غذا و پوشاک برخوردارند. روند پناهندگی در يونان نقض آشکار حقوق پناهندگی مندرج در کنوانسيون جهانی سازمان ملل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان ايرانيانی که جان خود را از استبداد رژيم جمهوری اسلامی با سختی زياد رهانيده و خود را به ترکيه و از انجا به يونان رسانده اند، وضعيت بسيار ناگواری دارند. عده ای از اين ايرانيان از روز دوشنبه ۴ جولای در برابر دفتر کميساريای عالی سازمان ملل متحد در آتن دهان خود را دوختند و دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. در روز جمعه ۱۳ آگوست پليس يونان به آنان يورش برد و با ضرب و شتم، آنان را دستگير و به مقر پليس انتقال داد.

ما در همبستگی با اعتصاب غذا و تحصن اين پناهجويان و اعتراض به نقض آشکار حقوق پناهندگان ، مندرج درکنوانسيون جهانی سازمان ملل،توسط دولت يونان و دراعتراض به بی توجهی دفتر کميساريای عالی سازمان ملل در آتن، گردهمايی در مقابل کنسولگری يونان در برلن برگزار می کنيم و خواستاريم که سياستهای پناهنده پذيری در يونان در جهت يک سياست حقوق بشری و انسان دوستانه تغييريابد. ما همچنين از دولت فدرال آلمان و نهادهای مسئول خواهانيم ، تا زمانی که پناهجويان در يونان امنيت ندارند، از اخراج آنان به اين کشور خودداری کنند.

زمان : سه شنبه ۲۴ اگوست ۲۰۱۰ ساعت ۱۶
مکان: ميدان ويتنبرگ شماره ۳ آ

Zeit: Di. 24.08,2010, 16:00 Uhr
Ort: Wittenbergplatz 3A

برگزارکنندگان:
کانون پناهندگان سياسی ايرانی - برلن
کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران- برلن
حمايت کنندگان:
انجمن رنگ انتخاب دموکراتيک
شورای پناهندگان برلين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016