$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
6 اسفند» وزير سابق بهداشت: ريشه تحميل عقيده کوفيان بر امام علی اعتقاد به سکولاريسم بود مشکل امروز ما هم همين است، مهر
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! سکولارهراسی يا شيون پيش از مرگ، مهدی صوفيانآقای مهدی جلالی در مقاله هزينههای سکولاريزم مندرج در سايت گويانيوز و جرس ضمن در چرخهِ بيهوده قلمداد کردن مباحث سکولاريسم، چنين مباحثی را متوقف در «فوايد خوبی و در مضار بدی سخن گفتن» دانسته و پوشال منططن روشنفکرمابی را که ماسکی برای آرزوورزی سادهانديشانه سکولارخواهی میداند به کناری نهاده و جهت درکی متفاوت از موضوع به سه پرسش، پاسخ داده است. جهت ايضاح مطلب چکيده سخنان وی را نقل میکنم:
نخست - هراس از تبديل نيروهای راديکال مذهبی حاکم -که هم اکنون به پشتيبانی حکومت و نظام مستقر مستحضر است – به نيروهای ورزيده تروريستی پس از حاکميت سکولاريسم و افزايش تضادهای هويتی و امکان فروپاشی و شکست کامل نظام سياسی و ناتوانی سرکوب راديکالهای مذهبی توسط نظام سکولار. گرچه اينکه راديکاليسم مذهبی چيست و چه تفاوتی با بنيادگرايی مذهبی رايج در کشورهای همسايه دارد در متن مبهم مانده است، اما آيا هراس از آنچه که ممکن است در آينده رخ دهد بايستی ما را از پيگيری مطالبات منصرف نمايد؟ بماند اين گزاره که موج راديکاليسم مذهبی را کشور ايران قريب به سه دهه است که از سر گذرانده و عواقبش را چشيده است و اين بسيار پيش و بيش از آن چيزی است که اکنون در اطراف و اکناف ساری و جاری است. همچنان که اين نکته را بايستی در نظر داشت که ريشههای راديکاليسم مذهبی محتمل در ايران آينده از آبشخور متفاوتی از انواع رايج آن تغذيه خواهد شد. يعنی نمیتوان بنيادهای چنين راديکاليسمی را صرفاً به يک علت مذهبی، اقتصادی و حتی سياسی فروکاست. در واقع شدت و حدت راديکاليسم بر پايه ريشههای آن استوار است، ريشههايی که نمیتوان آنها را در عراق و افغانستان و ايران يکسان پنداشت. ضمن اينکه پيش نهادن گزارهای همانند اينکه همان طور که در جوامع غربی شاهد هستيم، راديکاليسم اسلامی در دموکراسیهای سکولار امکان رشد بيشتری میيابد مبتنی بر کدام شواهد و ادله علمی ارائه شده است؟ در کدام دموکراسی سکولار غربی، راديکاليسم اسلامی از آنگونه که آقای جلالی برای ما ترسيم کرده رايج است؟ تاکيد می کنم از آنگونه که برای ما ترسيم شده است.
Copyright: gooya.com 2016
|