$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
22 خرداد» آیت الله خمینی؛ بی گناه یا ... اکبر گنجی (قسمت دوم)29 آذر» مورخان و آیت الله منتظری تاریخ ساز، اکبر گنجی 28 آذر» جنبش سبز، دیدار و گفتگو با اکبر گنجی در پاریس - شنبه 19 دسامبر
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! "آیت الله خمینی؛ بی گناه یا ..." اکبر گنجی ( پاورقی ها)پاورقی ها: 1- رجوع شود 2- رجوع 3- رجوع 4- کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، دوران مبارزه ، جلد اول،نشر معارف انقلاب، ص 104. 5- کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، دوران مبارزه ، صص 190- 188 . 6- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول،نشر عروج، ص 69 . 7- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، صص 327- 323 . متن کامل بیانیه در این صفحات درج شده است. 8- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، صص 341- 335 . 9- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، صص 346- 344 . 10- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 347. 11- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 431. بیانیه به مناسبت چهلم حمله به مدرسه ی فیضیه. 12- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 436. نامه به علمای یزد. 13- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 437. نامه به مردم همدان. 14- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 439. نامه به علمای همدان. 15- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 440. نامه به علمای کرمان. 16- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، صص 442- 441. نامه به علمای نجف. 17- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 442. نامه به علمای اردکان. شاه گمان می کرد با توضیح می تواند حریف روحانیت به رهبری آیت الله خمینی شود. می گفت: "به دروغ گفته اند: می خواهند دخترهای 18-19 ساله را ببرند به نظام وظیفه، ولی خوب ممکن است یک روز- دو روز، ده نفر- بیست نفر خوش باور یا زودباور باشند و احیاناً یک همچو دروغی را یکی- دو ساعتی در فکرشان نگه دارند و بعد دور بریزند. ولی کار اینها ببینید به کجا رسیده است که متوسل به چنین تهمتی و دروغ هایی می شوند؛ برای این که نه فقط همچین خیالی البته مضحک است و به هیچ وجه وجود ندارد؛ یعنی همان طور که دیروز توضیح دادم اصلاً لزومی ندارد ولی این بیچارگی و بدبختی این افرادی را می رساند که منافع مادی آنها متأسفانه به خطر افتاده است"(پیشین، ص 353). آنچه شاه نمی دانست، یا نمی خواست بپذیرد،خودکامگی و عدم آزادی بود. اگر آزادی وجود داشت، اگر حق تعیین سرنوشت مراعات می شد، چنان ایده هایی خریداری پیدا نمی کرد.تنها بدیل رژیم شاهنشاهی خودکامه ی سکولار مورد حمایت آمریکا،انقلابی ضد آمریکایی و ضد مدرنیته از کار در آمد که بنیادگرایی دینی بر آن مسلط شد. 18- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 490 . 19- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 672 . 20- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 972 . 21- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، صص 1211- 1210 . 22- خاطرات و مبارزات دری نجف آبادی ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، صص 95- 90 . 23- خاطرات آیت الله منتظری ، ص 270 . 24- خاطرات
علی محمد بشارتی ، عبور از شط شب
، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،صص252- 244 . 25- 26- 27- کارنامه 28- کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1365 ، اوج دفاع ،ص 61 . 29- سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص 724 . 30- خاطرات آیت الله محمد یزدی،مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 477- 475 . 31-
خاطرات آیت الله منتظری، صص 268- 267 . 32- 33- سید 34- سید 35- 36- 39- کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1365 ، اوج دفاع ، صص 309- 308 . 40- کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1365 ، اوج دفاع ، ص 24. 41- خاطرات علی اکبر ناطق نوری ، جلد دوم ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،صص68- 679 . برخی از افراد و گروه ها بر این باورند که هیچ یک از نامه های چند سال آخر عمر آیت الله خمینی(خصوصاً نامه ی 6/1/ 1368 آیت الله خمینی به آیت الله منتظری، نامه ی او به محتشمی پور درباره ی نهضت آزادی، و نامه ی او درباره ی حکم قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان 1367)، به خط او نیست، بلکه به خط احمد خمینی است. به عنوان نمونه، آیت الله منتظری در خاطرات گفته است: "در این اواخر ایشان بیمار بودند، سرطان داشتند، اعصابشان ناراحت بود و تقریباً از مردم منعزل شده بودند. یکی از افرادی که با من مربوط است و با آقای فلاحیان- قائم مقام وقت وزیر اطلاعات- هم مربوط بود، نقل می کرد که آقای فلاحیان گفت:"این یکی دو سال آخر ما هر کاری با امام داشتیم با احمد آقا حل می کردیم و به اسم امام منعکس می کردیم، ما اصلاً دسترسی به امام نداشتیم. می رفتیم با احمد آقا مطرح می کردیم و بعد می آمدیم به عنوان امام مطرح می کردیم"( خاطرات آیت الله منتظری ،ص 369 ). پس از انتشار نامه ی آیت الله خمینی به محتشمی پور درباره ی نهضت آزادی،مهندس بازرگان به دادگستری شکایت کرد که نامه از آن آیت الله خمینی نیست. موسوی تبریزی در این خصوص گفته است: "بعد از نامه ای که از قول امام برعلیه آقای بازرگان منتشر شد آقای بازرگان به دادگستری شکایت کرد که این نامه جعلی است. دلائلش را هم گفته بود که امام تکه کلام هایی دارد که در اینجا نیست و دست امام هم لرزشی دارد که در این خط نیست. احمد آقا شب های چهارشنبه روضه داشت. یکی از این شب ها،آقای محتشمی بعد از روضه رفت در اتاقی با احمد آقا صحبت کرد. احمد آقا مرا برای مشورت خواست و گفت:جریان از این قرار است و از آقای محتشمی شکایت کرده اند.این نامه به خط من است و امام امضا کرده و نه تنها این نامه که نامه های اخیر امام را غالباً امام نمی نوشت. من می نوشتم و امام امضا می کرد. نه این، نه آن نامه ای که درباره ی آقای منتظری نوشته شده،خط امام نیست، امضای امام است"( مصاحبه ی موسوی تبریزی با نشریه ی یادآور، شماره ی اول، تیرماه 1387 ). 42- روح الله خمینی، صحیفه ی نور، جلد 21 ، صص 332- 331 . 43- صحیفه ی امام ، جلد 14 ، ص 456 . 44- روزنامه ی رسالت در مطلبی زیر عنوان"اکبر گنجی و دعوت به اغتشاش"نوشته است: "اکبر گنجی با انتقاد از موسوی و کروبی به خاطر لغو راهپيمايی22 خرداد از مردم خواست بدون اعتنا به اين دو نفر به اغتشاش و درگيری بپردازند.اکبر گنجی که اخيرا با انکار وجود مقدس امام عصر(عج) و زير سئوال بردن برخی مقدسات باعث شرمساری اصلاح طلبان شده و چندی قبل به دريافت جايزهای 500 هزار دلاری مفتخر شد در جمع ضد انقلابيون ايرانی مقيم آمريکا ازموسوی و کروبی انتقاد کرد که اينها فقط بلدند اطلاعيه صادر کنند و کارديگری از دستشان بر نمی آيد.اکبر گنجی که با دلارهای تشويقی محافل ضد دينی و غربی ها به عافيت طلبی مشغول است با لحنی طلبکارانه از مردم خواست از مقابله با نظام و پرداخت هزينه نترسند، به ميدان بيايند و منتظر اطلاعيه های موسوی و کروبی نباشند.جناب گنجی بز دل و ترسو که در پی خشم مردم از کشور به دامان اربابان آمريکايی فرار کرده است توضيح نداد وقتی مردم را به دادن هزينه دعوت می کند چرا خودش حاضر نيست در صف اول مبارزه ديده شود"(رسالت ، ستون شنیده ها و نکته ها، 26/3/ 1389). تنها خبر درست در این متن،"بزدل و ترسو بودن" گنجی است. بقیه ی آن محصول ذهن دروغ ساز سلطان است. من اخیراً هیچ جا سخنرانی نداشته ام. مگر می شود در آمریکا سخنرانی کرد؟ سخنرانی باید در جایی باشد، مثلا در فلان شهر و فلان مکان. مگر می توان از خارج جنبشی را رهبری کرد؟ رهبران جنبش سبز موسوی و کروبی اند، نه خارج نشینان. مگر می شود از خارج دستورالعمل صادر کرد و به آنها گفت از این تاکتیک ها استفاده کنید؟ تعیین تاکتیک کار فاعلان حاضر در صحنه است. آیت الله صانعی و موسوی و کروبی شجاعانه ایستاده اند. سلطانی که در برابر اینها شکست خورده است، می خواهد آدم های "بزدل و ترسویی" چون اکبر گنجی را به مقابله ی با انان بفرستد. وقتی ولی فقیه نفتی(280 میلیارد دلار درآمد نفت طی 4 سال) با آن همه دستگاه های عریض و طویل سرکوب نتوانسته حریف آنان شود،از ترسوها و بزدلان چه کاری ساخته است؟
45- این تفکیک سه گانه را در مقاله ی مبسوط
"سکولاریزاسیون،اسلام و دموکراسی"
توضیح داده ام. این مقاله ابتدا در سخنرانی
مورخ 15 اپریل 2007 در دانشگاه UCLA لس آنجلس
ارائه گردید.همین مقاله سپس در سمینار "آینده
ی سکولاریسم و نقش دین در حوزه ی عمومی ایران"،
کالج لک فورست شیکاگو(27 و 28 مارس 2010)، ارائه
گردید و پس از آن در سمینار "جامعه ی مدنی
و دموکراسی در ایران" دانشگاه تورنتو(14
و 15 می 2010)، عرضه شد.با این که 4 سال از نگارش
این مقاله گذشته، هنوز فرصت انتشار آن فراهم
نگردیده است.
Copyright: gooya.com 2016
|