$pda_agents = Array('Windows CE', 'NetFront', 'Palm OS', 'Blazer', 'Elaine', 'WAP', 'Plucker', 'AvantGo'); $http_user_agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; foreach($pda_agents as $pda_agent) { $found = stristr($http_user_agent, $pda_agent); if($found) header('Location: /english/pda.php'); } ?>
گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
22 دی» زبان خشونت - زبان مدنيت: همداستان با "اخلاق در حوزه عمومی"، جواد موسوی خوزستانی، مدرسه فمينيستی22 دی» چرايی خشونتگريزی نسل جوان ايران در گفتگو با رضا کاظمزاده، روان شناس، دويچه وله
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! مبارزه غيرخشونتآميز: عملگرايانه نه متعصبانه! گفتگوی دويچه وله با مهرداد مشايخیمرز پرهيز از خشونت کجاست؟ آيا دفاع شخصی نيز خشونت است؟ کجا مجاز به استفاده از خشونت هستيم؟ دکتر مهرداد مشايخی استاد جامعهشناسی سياسی دانشگاه جرج تاون واشنگتن میگويد عدم خشونت را نبايد متعصبانه ترويج کرد.
دکتر مهرداد مشايخی جزو اين گروه است. او معتقد است جمهوری اسلامی ايران با دولت امريکا در زمان مبارزات ضدنژادپرستی سياهان و نيز دولت انگليس در دوره مبارزات استقلال هند تفاوت دارد و به همين دليل نبايد در مبارزه با اين حکومت، جزمانديشانه تنها بر طبل عدم استفاده از هرگونه خشونت کوبيد. دويچهوله: آقای دکتر مشايخی، کسانی که قربانی خشونت و سرکوب هستند، تا چه حد از نظر اخلاقی مجازند که متقابلاً در مقام دفاع، از خشونت استفاده کنند؟ در جنبشهای مدنی دستکم دو نمونه يا شايد هم بيشتر از مبارزات غير خشونتآميز مسالمتآميز و موفق داشتهايم؛ يکی مبارزات سياهان به رهبری مارتين لوترکينگ در امريکا و ديگری مبارزات مردم هند به رهبری گاندی برای استقلال اين کشور که میتوان گفت جنبشهايی کاملا غيرخشونت آميز و موفق بودند. آيا ممکن است اين دو الگو را عيناً در مورد ايران کنونی به کار بست و مردم را به شدت، همانطور که گاندی و مارتين لوترکينگ میگفتند، از هرگونه اعمال خشونتی برحذر داشت؟ آن وقت اين نگرانی وجود نخواهد داشت که هر روز بر تعداد مواردی که ما از گردونهی ’’خشونت‘‘ خارج میکنيم و در گردونهی ’’مقاومت‘‘ قرار میدهيم، افزوده شود و دامنهی خشونت هر روز گستردهتر شود؟ بحثی هست که شما در مقالهی آخرتان هم به آن اشاره کردهايد و آن رابطهای است که ميان اين ميزان از استفاده از خشونت و يا مقاومت با راديکاليسم سياسی وجود دارد. آيا با اين عملگرايیای که شما به آن اشاره کرديد، اين نگرانی وجود ندارد که يک جنبش مسالمتآميز به طرف يک راديکاليسم سياسی برود؟ مصاحبهگر: ميترا شجاعی Copyright: gooya.com 2016
|